Contract de inchiriere ANAF 2018 - Care sunt obligatiile proprietarilor la inchirierea unui apartament?

Suntem in plin sezon al inchirierilor si, firesc, multi proprietari se intreaba care sunt pasii birocratici prin care terbuie sa treaca pentru a indeplini toate conditiile legale. 

Cea mai importanta schimbare de anul acesta este ELIMINAREA obligativitatii de a inregistra contractul de inchiriere la ANAF. Incepand cu luna mai, veniturile obtinute din cedarea de bunuri (inchiriere) se declara pe Declaratia Unica de venituri, care se poate depune la birourile ANAF, dar si online, prin formularul inteligent disponibil in Spatiul Privat Virtual (SPV).

Formularul calculeaza automat cuantumul impozitelor si contributiilor datorate catre stat. Depunerea declaratiei se face pe portalul E-guvernare.ro.

Declaratia trebuie sa fie depusa in termen de 30 de zile de la data incheierii contratului de inchiriere, in cazul contribuabililor care incep o activitate in cursul anului fiscal si a celor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si care nu au avut, pana la acea data, obligatia depunerii declaratiei unice. Cu alte cuvinte, daca inchiriati un bun anul acesta in octombrie, aveti un termen de 30 de zile pentru declararea veniturilor.

AICI puteti gasi instructiunile complete pentru gestionarea, depunerea si completarea Declaratiei Unice de Venituri. 

Inregistrarea fizica a contractului ramane o posibilitate pentru cei care doresc, acest pas fiind necesar in anumite situatii: decontarea chiriei de catre angajator sau inchirierea catre angajati din Politie, Justitie, Unitatile Militare etc. 

AICI puteti gasi ghidul complet de calcul al impozitului pentru inchirierea imobilelor in anul 2018. 

Contul meu Anunt nou