Anual, din totalul vanzarilor materialelor de constructii, in valoare de 3,2 mld. euro, 1% provine din vanzarile de pe internet.
Magazinele online estimeaza, astfel, o crestere de pana la 20% a pietei de materiale de constructii vandute pe internet.
„Criza a fost un factor care a influentat accelerarea dezvoltarii acestui domeniu. Odata cu scaderea pietei materialelor de constructii si, implicit, a puterii de cumparare si a bugetelor pentru investitii in noi magazine, marile companii si marii retaileri s-au vazut nevoiti sa isi dezvolte mijloacele prin care pot ajunge la client. Astfel, dezvoltarea platformelor de ecommerce a fost una din solutiile cele mai sigure si flexibile“, spune Oliviu Vasilescu, IT manager in cadrul grupului Menatwork, care din cele 44 mil. euro rulate in 2013, a obtinut circa 1,2% prin vanzari online.
De asemenea, Adrian Popa, directorul general al Depozit-Online.ro, spune ca nu este exlus ca in viitorul apropiat sa avem doar depozite de Do-It-Yourself cu livrare, iar vanzarile sa treaca in mare parte pe online.
In cazul platformei eMenatwork.ro, clientii sunt impartiti egal intre persoane fizice si constructori. Cosul mediu de cumparaturi are o valoare de 1.000 lei pentru persoane fizice si circa 2.500 de lei in cazul constructorilor. Cea mai mare comanda inregistrata de magazinul online a fost de peste 50.000 de euro. Cele mai vandute sunt produsele ceramice (faianta, gresia, caramida aparenta, mozaicul), urmate de garduri si sisteme de imprejmuire, plafoane din fibra minerala si metalice, respectiv produse pentru agricultura.
Vanzarile Depozit-Online.ro au fost directionate in proportie de 70% catre persoane fizice si 30% catre constructori si IMM-uri. Comanda medie lunara a retailerului se ridica la 1.800-2.000 de lei. Cea mai scumpa comanda venita din partea unui singur client a fost de peste 120.000 de lei. Materialele de baza, precum caramida, fierul, cheresteaua sau cimentul, au o pondere de 35% in vanzarile retailerului; o cota similara au si materialele sanitare, acoperisurile, sculele si uneltele, iar 30% din vanzari vin din zona materialelor de finisaje (polistiren, adezivi, gipscarton, vata minerala).
Sursa: capital.ro