Meniu Anunt
15-11-2013

Suprafata spatiilor comerciale finalizate in Romania scade cu 40% in acest an

share:

Suprafata spatiilor comerciale finalizate in Romania scade cu 40% in acest an
Suprafata spatiilor comerciale finalizate in Romania in acest an va totaliza 187.000 metri patrati, cu 40% mai putin fata de 2011, iar pentru 2013 se estimeaza o scadere a ofertei pana la 150000 mp.

"Noua oferta de spatii comerciale ce urmeaza a fi finalizata in 2012 depaseste cu putin jumatate din suprafata finalizata in anul 2011, incluzand in aceasta analiza si extensiile",precizeaza compania de consultanta imobiliara.

Lista cu cele mai importante proiecte anuntate pentru 2013-2014 cuprinde Promenada Mall si extensiile Bucuresti Mall si Plaza Romania in Bucuresti, AFI Palace in Ploiesti, precum si Coresi, proiectul NEPI si Cora in Brasov.

La nivel national, in trimestrul al treilea nu s-a finalizat niciun proiect comercial, in schimb, sfarsitul anului va aduce in Bucuresti trei inaugurari de hipermarket-uri cu mici galerii comerciale atasate acestora, respectiv Auchan City in Giulesti (dezvoltat de Immochan), Cora pe Soseaua Alexandriei (dezvoltat de Cora) si Kaufland pe Soseaua Mihai Bravu (dezvoltat de Intercora).

In tara, este asteptata deschiderea centrului comercial Ploiesti Shopping City (dezvoltat de NEPI) si Uvertura Mall in Botosani (dezvoltator local), iar Cora a deschis saptamana trecuta un centru la Bacau. Stocul de spatii comerciale moderne din Romania era estimat la finele anului trecut la circa 2,3 milioane de metri patrati.

In ceea ce priveste cererea, retailerii alimentari si de confectii sunt cei mai activi pe piata spatiilor comerciale. Cu exceptia retailerilor tip cash&carry, Metro si Selgros, si a lantului de hipermarket-uri Real (partea a grupului Metro), toti ceilalti retaileri importanti care activeaza in domeniul alimentar au anuntat planuri de expansiune importante atat pe termen scurt, cat si mediu. Articolul intergral pe dailybusiness.ro