Lipsa spaţiilor destinate serviciilor publice a determinat autorităţile Capitalei să mute mai multe sedii în incinta mall-urilor, astfel că, în loc de magazine, pot fi găsite Serviciul de Paşapoarte, Biroul de evidenţa populaţiei sau chiar sediul unei primării.
Prima instituţie care a deschis un sediul într-un mall din Capitală este Serviciul Public Pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoatelor. De la jumătatea lunii ajugust, acesta se afla în Plaza România. Taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate la ghişeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum şi la unităţile bancare existente la acelaşi nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile şi celelalte modalităţi de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziţie de unităţile bancare şi prin mandat poştal la oficiile poştale.
Pentru acest sediu, care are aproape 1.300 de metri pătraţi, instituţia nu plăteşte chirie, ci doar asigură costurile de întreţinere a spaţiului.
„Spaţiul de la Plaza România este alocat serviciului în baza unui Contract de comodat, încheiat între Instituţia prefectului Municipiului Bucureşti şi Plaza România. În consecinţă, nu există costuri pentru chirie, doar costuri pentru întreţinerea spaţiului. Suprafaţa pe care este organizata activitatea Serviciului de Pasapoarte este de 1.266 mp, costurile pentru întreţinerea spaţiilor fiind achitate, ca şi până acum, din sumele alocate de la bugetul MAI, cu această destinaţie”, a explicat, la solicitarea MEDIAFAX, Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti.
Dacă Direcţia de Paşapoarte nu plăteşte chirie, nu acelaşi lucru se întâmplă şi cu Biroul de Evidenţa Persoanei al Primăriei Sectorului 2, care va funcţiona, de la sfârşitul lunii octobrie, în Veranda Mall. Aproximativ 1.000 euro plătesc autorităţile locale pentru acest spaţiu, iar contractul a fost semnat pentru o perioadă de cinci ani.
„Costul chiriei lunare pentru funcţionarea Biroului de Evidenţa Persoanei al Primăriei Sectorului 2 în spaţiului din Veranda Mall este de 4636,09 lei. Contractul a fost semnat pe o perioadă de cinci ani cu drept de prelungire”, explică Primăria Sectorului 2, la solicitarea MEDIAFAX.