Meniu Anunt
22-02-2021

Episodul 2: Imobiliarele si coronavirusul - "Cum iti asterni, asa dormi!"

share:

Episodul 2: Imobiliarele si coronavirusul - "Cum iti asterni, asa dormi!"
Titirez.ro sprijina lumea imobiliarelor si vine in ajutorul tuturor specialistilor in imobiliare cu viziuni, pareri, sfaturi si exemple ale unor reprezentanti cunoscuti ai companiilor de Real Estate, in aceasta perioada tulbure pe fondul pandemiei de Coronavirus si a starii de urgenta declarata de presedintele Klaus Iohannis in Romania.

Titirez.ro a elaborat un material pentru a veni in ajutorul agentiilor imobiliare care simt ca se afla intr-un impas

In episodul 2 am discutat cu CEO ANG Holding, Nicoleta Manea.

ANG Holding se pozitioneaza in piata ca un dezvoltator de afaceri in domeniul imobiliar si este formata din peste 40 de brokeri care actioneaza atat in intermediere, cat si in reprezentare exclusiva pentru proiecte rezidentiale din Nordul Capitalei si nu numai.

1)     Cum vedeti situatia prezenta, cum va afecteaza in acest moment, dar si pe termen scurt si mediu?

1. Acest moment este unul dificil fara doar si poate, e o situatie cu totul noua care ne afecteaza atata viata sociala cat si afacerile.

In ceea ce ma priveste, realmente m-a scos dintr-un mediu extrem de activ si m-a plasat intr-o zona neobisnuita, insa atat eu cat si cei din echipa mea ne-am adaptat destul de repede la aceste zile, asa incat avem o gramada de alte activitati de indeplinit pe care poate le-am amanat, activitati care nu implica neaparat contact cu clientii nostri si suntem focusati spre ele.

2)     Ce masuri ati luat in compania Dumneavoastra? Ati luat in calcul suspendarea activitatii? Daca da, de ce? Daca nu, va rog sa aduceti cateva argumente.

2. Am decis sa inchidem pentru o perioada biroul, in sensul ca echipa mea va lucra de acasa, intalnirile dar si vizionarile le facem prin intermediul tururilor virtuale dar si prin intermediul skype.

3)      Avand in vedere ca zilnic comunicati cu un numar foarte mare de proprietari care doresc sa le tranzactionati proprietatile sau cu un numar important de potentiali clienti, exista o scadere a volumului acestora de la inceputul lunii Martie? Comparativ cu perioada similara a anului trecut observati o schimbare majora?

3. Evident ca exista o schimbare majora, iar acesta se ragaseste in primul rand in numarul de telefoane pe care le primim. Daca pana acum sunam in jur de 65-70 de clienti pe zi, acum suna in jur de 15 clienti zilnic.

4)     Ce impact considerati ca va avea aceasta pandemie asupra pietei imobiliare romanesti?

4. Consider ca impactul va fi unul de resetare a preturilor, fiindca de fapt despre asta e vorba. Numarul mic de proprietati pe care il avem la revanzare, mai ales pe nisa de care ma ocup, ne impiedica oricum sa le vindem datorita pretului destul de ridicat. Asa incat cuvantul potrivit dupa pandemie este reset.

5)     Ce recomandari aveti pentru cei care au in plan sa isi achizitioneze o locuinta cash sau credit?

5.      Ma raportez la tranzactia pe care tocmai am facut-o, cei care au bani si isi doresc sa cumpere, fie ca au cash, fie ca sunt cu credit, vor cumpara.

Mai devreme iti spuneam ca acest moment are efect negativ asupra clientilor care ne suna, care este tot mai mic, dar ceea ce n-am mentionat ca sunt clienti decisi, drept dovada si tranzactia facuta de pe o zi pe alta.

6)     Ce recomandari aveti pentru colegii de breasla pentru urmatoarele luni?

6.      Ceea ce se intampla acum nu e altceva pentru noi toti cei din imobiliare decat educatie financiara. E important sa invatam din ceea ce se intampla in aceste zile, nu raportat la faptul ca s-au inchis restaurantele si ca stam in casa, ci la efectele resimtite la nivel de business, care pot fi si pozitive, evident daca pana in acest moment ai gandit mereu in perspectiva. Se spune ca, “ cum iti asterni, asa dormi”!

 

Acest interviu face parte dintr-o serie de interviuri ale Costinei Petrescu, CEO Titirez.ro, cu reprezentanti marcanti ai pietei imobiliare din Romania pentru a sustine activitatea agentilor imobiliari si pentru a impartasi sfaturi, idei si noi metode prin care acestia sa isi sustina in continuare business-urile, in perioada coronavirusului.