Duraziv, companie care produce materiale de constructii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare, mizeaza pe crestere in 2011. Astfel, dupa ce in 2010 compania a raportat un business de 13,5 milioane de euro, cu 50% mai mare decat in anul precedent, pentru 2011, Duraziv estimeaza o majorare a veniturilor cu 25% fata de nivelul de anul trecut. Evolutia preconizata a afacerii pentru anul acesta se datoreaza strategiei aplicate de companie, bazata pe cercetare si crearea de produse de calitate, dar si pe cresterea semnificativa a fortei de vanzari si a eforturilor de distributie. „Avem in acest moment o echipa foarte puternica, formata din cei mai buni specialisti pe fiecare dintre segmentele pe care suntem activi” a declarat Daniel Guzu, fondatorul si Directorul General al Duraziv.
Cresterea veniturilor companiei a fost sustinuta de evolutia pozitiva a vanzarilor de adezivi, de lansarea gamei de vopsele si tencuieli, dar si de majorarea preturilor profilelor metalice. In 2010 a crescut ponderea vanzarilor de adezivi in totalul cifrei de afaceri, astfel ca in prezent peste o treime din vanzarile Duraziv se datoreaza acestui tip de produse. O cota importanta o detin si profilele metalice, in vreme ce vanzarile de vopsele si tencuieli decorative, initiate in urma cu cateva luni, genereaza 5% din cifra de afaceri, cu estimari de crestere a ponderii in 2011.
Adezivii pentru polistiren, foarte cautati
In ceea ce priveste segmentul de adezivi, cea mai mare pondere in vanzari au detinut-o adezivii de polistiren, reprezentand 60% din vanzarile totale pe segment. Astfel, aproximativ jumatate din totalul vanzarilor de adezivi, in termeni de volum, s-a datorat produselor entry level. Cel mai bine vandut produs a fost adezivul AT 31, un produs destinat sistemelor de termoizolare cu polistiren expandat, solutie preponderent utilizata in termoizolarea exterioara a cladirilor.
„Ne-am structurat portofoliul de produse astfel incat sa putem oferi sisteme complete de termoizolare, de hidroizolare, de finisare interioara, astfel ca vanzarile sunt impulsionate pe fiecare segment in parte de faptul ca putem oferi pachete complete, cu produse compatibile. De aceea am putut sa crestem pe o piata extrem de concurentiala, pe care de altfel am intrat relativ recent” a declarat Marga Calin, Director de Marketing Duraziv.
Compania a lansat anul trecut Kauciucul, un liant natural folosit in productia de mortare, solutie care a fost bine primită in piata. Acest ingredient a contribuit la cresterea durabilitatii in timp a adezivilor din portofoliu. „Mesterii sunt interesati de produse de calitate, care sa ii ajute sa realizeze o lucrare durabila in timp, dar care sa se si aplice foarte usor, fara un efort fizic deosebit, elemente la imbunatatirea carora Kauciucul a contribuit considerabil”, a mai adaugat directorul de marketing al companiei.