Ilias Papageorgiadis a gasit drumul corect prin labirintul imobiliarelor romanesti si vrea sa ne impartaseasca 100 de mici secrete pentru investitii imobiliare de succes. In data de 25 ianuarie 2011 el va lansa doua carti noi, scrise in limba romana. “Cele doua carti pe care le lansez pe 25 ianuarie vin dupa prima mea carte, scrisa in engleza si publicata in 2009 Romania through my eyes. Aceste doua carti noi Prin Labirintul Imobiliarelor si 100 mici secrete pentru investitii de succes sunt prima mea incercare de a scrie in limba romana. In curand vor fi disponibile in toate magazinele dar si pe blogul meu personal www.realinromania-blog.com”, spune Ilias.
Astfel, Prin labirintul imobiliarelor ofera cititorului adevarate aventuri imobiliare, astfel incat sa fie bine informat asupra situatiei reale pe care o traim cu totii in piata imobiliara romaneasca de azi. «Cateodata povestirile mele sunt distractive, cateodata sunt dure, dar prin asta am facut tot posibilul sa dezvalui experiente folositoare care pot ajuta pe viitor sa se evite situatiile neplacute», explică omul de afaceri.
100 mici secrete pentru investitii imobiliare de success – cea de-a doua carte care va fi lansata pe 25 ianuarie, are o structura simpla si foarte clara. „Am studiat absolut toate aspectele care influenteaza decizia unei persoane de a cumpara un aparatament sau o casa. Astfel, prin texte scurte si usor de citit ii pun in tema pe cei interesati de o astfel de tranzactie despre toate procedurile si problemele la care trebuie sa fie atent inainte de a semna contractul. Miile de cititori ai blogului meu m-au incurajat sa la dezvalui toate aceste secrete prin intermediul unei carti”, spune increzator Ilias Papageorgiadis. ”Cred, cu tărie, că «orice criză ascunde oportunităţi majore». Sper ca această carte să vă sprijine în identificarea propriilor şanse şi să constituie un ajutor pe drumul vostru spre succes”, dezvaluie Ilias pe blogul personal.
Cum a trecut prin criza imobiliara
Compania sa, More Real Estate Services, acopera atat servicii de consultanta, cat si brokeraj pentru proprietari sau investitori. ”Suntem centrati pe retail si segmente comerciale, in special pe cele generatoare de venituri, spatii comerciale, cladiri de birouri, parcuri de retail, centre comerciale” spune Papageorgiadis. Orice oportunitate de investie este interesanta pentru omul de afaceri grec dar, totodata, prin agentia sa el este in continua cautare de proprietati in dificultate din perspectiva vanzarii. ”Avem o gama larga de servicii pentru oameni care vor sa cumpere o proprietate noua, pentru cei care vor sa isi rezolve problemele pe care proprietatea le are dar si pentru investitorii care vor sa cunoasca foarte bine mediul de investitie inainte de a finaliza tranzactia”, explica Papageorgiadis.
”Prefer sa vad jumatatea plina a paharului”
”M-am pregatit pentru aceasta criza inca de la inceputul lui 2008. Exceptand partea cu restructurarea si taierile de costuri, m-am decis ca ma voi concentra doar pe un segment de piata mai mic. Obisnuiam sa facem tot felul de tranzactii in agentia noastra: apartamente, inchirieri, terenuri, de toate pentru toti. Acum facem doar lucruri specifice, pentru oameni care stiu exact ce vor. Suntem concentrati pe acestia pentru a creste eficienta. Iar rezultatele ne indica ca suntem pe directia cea buna”, sustine Ilias Papageorgiadis.
Consultand cifrele, Ilias constata ca, in ciuda crizei, pe masura ce costurile au scazut destul de mult, veniturile au crescut, gratie strategiei sale. Astfel, el a reusit sa obina un grad de profitabilitate mai mare, intrand in topul companiilor din Romania din real estate. ”Lucrurile nu sunt usoare deloc, problemele sunt permanente. Dar prefer sa vad jumatatea plina a paharului. Suntem foarte atenti si asftel identificam mult mai multe oportunitati decat in trecut”, adauga Papageorgiadis. Unele dintre aceste oportunitati pot aparea la MIPIM 2011, targ imobiliar unde Ilias spera sa descopere o tendinta clara a pietei imobiliare pentru acest an, atat la nivel local, cat si european sau mondial. ”Compania mea va fi prezenta, promovand Romania si voi discuta cu investitorii despre potentialul pietei de real estate din aceasta tara. Totodata, astept sa aflu daca a inceput o noua era imobiliara sau inca ne aflam in perioada de criza”, explica omul de afaceri.