Trebuie sa ne amintim ce inseamna "veste buna" in piata imobiliara
Profesorul de Economie Robert Shiller spune ca trendul descendent din piata rezidentiala americana are premise sa continue. Preturile scazute sunt insa o veste buna, intrucat casele devin accesibile cumparatorilor. Acum cateva zeci de ani nici nu existau discutii despre imobile ca fiind investitii. Chiar daca statisticile din piata rezidentiala americana ofera semnale pozitive in ceea ce priveste reducerea stocului de locuinte disponibil la vanzare, este prematur sa spunem ca preturile au atins nivelurile minime, a declarat recent, intr-o interventie pentru CNBC Robert Shiller, profesor de economie la Universitatea Yale din SUA. El spune ca imobiliarele au un comportament diferit de cotatiile actiunilor, intrucat capata o anumita inertie. "Odata ce preturile o iau in jos, acestea pot merge in jos pentru cinci ani sau pentru zece ani", a zis Shiller. Revenirea sectorului, dar mai cu seama a preturilor, va fi mai grea decat sconteaza analistii si publicul. Motivul? "Piata este diferita. Suntem dupa cel mai mare balon speculativ din istoria SUA si din istoria lumii". Un declin prelungit al cotatiilor nu ar fi o noutate pentru piata americana: in prima jumatate a secolului trecut, preturile au scazut, iar tendinta s-a mentinut pentru jumatate de veac. Economistii de atunci spuneau ca ar trebui ca publicul sa se astepte la reduceri graduale de preturi si aveau dreptate, procesul datorandu-se uzurii morale, deprecierii si progresului tehnologic. Curierul National
Cum ar trebui sa arate portiunea romaneasca din autostrada care ne va lega de Occident
Drumul european 70, portiunea dintre Timisoara si Belgrad, ar putea deveni o noua ruta rapida intre Romania si Italia. Un utilizator al forumului Skycrapercity a realizat recent traseul pe care ar trebui sa-l urmeze viitoarea autostrada Timisoara - Belgrad. Portiunea romaneasca a acestui drum, in lungime de circa 50 km, este vizibil diferita de cea sarbeasca. In prezent, cei 150 km dintre Timisoara si Belgrad sunt parcursi cu masina in circa trei ore. Noul proiect de infrastructura, ce apartine de coridorul european XI, ar putea reduce timpul necesar la putin peste o ora. Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timisoara, prin Varset, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica si Bar, ajungand deci in Muntenegru, de unde se poate asigura o legatura catre Bari, in Italia. La finalizare, noua autostrada va avea in jur de 600 de kilometri. Autostrada ar trebui sa asigure legatura si cu Coridorul IV European, care include autostrada Arad – Timisoara. In timp ce noi incercam sa gasim bani pentru acest nou proiect, sarbii lucreaza deja la coridorul XI, la un tronson de autostrada pe care presedintele Boris Tadic l-a inspectat la inceputul acestui an. Portiunea Belgrad - Cacak este impartita in 4 segmente: Belgrad-Obrenovac (25 km), Obrenovac-Ub (27 km), Lajkovac-Ljig (25 km) si Ljig-Cacak (50 km). Coridorul XI va fi conectat la Coridorul X, care leaga Muntenegru de Bosnia-Herzegovina. Capital
Cutremurele si inundatiile nu-i sperie pe romani. Asigurarile de locuinte continua sa scada
Dezastrele naturale din ultima perioada - inundatii in tara, cutremure in Bulgaria sau Italia - nu ii sperie pe romani, care nu se grabesc sa-si asigure locuintele. "Din pacate, aceste dezastre nu ii fac pe romani mai constienti de nevoia unei asigurari, fie ea facultativa sau obligatorie", a declarat Aurel Fratila, director general adjunct in cadrul companiei Credit Europe Asigurari. "In general a fost sesizat faptul ca populatia reactioneaza mai intens in momentele in care situatia capata un caracter obligatoriu cert, sau la momente cu adevarat critice, atat de critice incat sa produca familiei o procupare sau temere reala cu privire la viitor", a adaugat Fratila. In acelasi timp, oficialii Grawe Romania au precizat ca dezastrele din ultima perioada vor constientiza doar in foarte mica masura proprietarii de locuinte de nevoia unei asigurari. "Dupa cum s-a vazut din evolutia vanzarilor pe parcursul anului trecut, stimulii cei mai eficienti au fost legati de amenintarea primirii de amenzi pentru neincheierea politelor si mai putin de producerea unor evenimente catastrofale, chiar daca acestea au avut un impact mediatic mai mare decat al evenimentelor actuale (tsunami-ul din Japonia din martie 2011)", au mai spus reprezentantii companiei Grawe. Daily Business