Au fost analizate 110 de companii de retail din 12 domenii diferite, ce operează peste 6.000 de magazine – majoritatea funcționând în proiecte de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.
Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, marile rețele de retail au înregistrat în 2021 o cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare față de 2019, an prepandemic, cu 60% peste rata de creștere a consumului din ultimii doi ani (12,5%), și peste inflația cumulată din perioada 2020-2021, de 7,8%. Mai exact, companiile analizate au raportat în 2021 o cifră de afaceri cumulată de 27,5 miliarde de euro, comparativ cu 22,9 miliarde de euro în 2019, respectiv 24,8 miliarde de euro în 2020.
Citește și:
În cadrul studiului au fost analizate evoluția cifrei de afaceri pentru un număr de 110 de companii de retail din 12 domenii diferite, respectiv FMCG, Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante și Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate. Cumulat, cei 110 de retaileri operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcționând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail și galerii comerciale.
Retailerii au deschis noi magazine, dar s-au concemtrat și pe dezvoltarea vânzărilor online
Potrivit reprezentanților Cushman & Wakefield Echinox, majorarea cifrei de afaceri a marilor retaileri a fost susținută atât de deschiderea unor noi magazine, cât și de tendința de revenire a consumului în 2021, care s-a resimțit și în magazinele tradiționale, în ciuda restricțiilor impuse de pandemie, dar și în rata de creștere a vânzărilor online.
„Apetitul pentru consum al românilor a determinat marii retaileri să deschidă noi magazine în ultimii doi ani, dar totodată să se concentreze și pe dezvoltarea vânzărilor online din dorința de a oferi clienților experiențe de shopping prin intermediul tuturor canalelor. Acest lucru s-a văzut în dinamica cifrelor de afaceri din 2021, și cel mai probabil va favoriza și rezultatele din 2022, în condițiile în care mare parte a retailerilor analizați în studiul nostru previzionează pentru acest an rulaje record, chiar dacă rata inflației a crescut, iar ritmul de creștere a consumului la nivel general a încetinit.”
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox
Dintre domeniile analizate, doar operatorii de magazine de încălțăminte au înregistrat o scădere a rulajului în 2021 față de 2019, toate celelalte consemnând marje de creștere cuprinse între 8,4% și 39,7%, cifre care sunt superioare ratei inflației.
Citește și: