Meniu Anunt
20-06-2018

Crestere economica pe o piata circumspecta

share:

Crestere economica pe o piata circumspecta
Spatiile self-storage ii ajuta pe consumatori sa isi pastreze lucrurile de valoare in siguranta, sa depoziteze mobila in timpul renovarii sau sa scape de diversele articole care aglomereaza casa.

Industria spatiilor de depozitare in regim self-storage, deja recunoscuta pe pietele occidentale, ii ajuta pe consumatori sa isi pastreze lucrurile de valoare in siguranta, sa isi depoziteze mobila in timpul renovarii sau pur si simplu sa scape de diverse articole de sezon care le aglomereaza inutil casele. In Statele Unite, e un domeniu de activitate de doua ori mai profitabil decat insusi Hollywoodul. Cu toate acestea, implementarea unei astfel de afaceri in Romania a fost un risc, o provocare si o calatorie cu peripetii, dupa cum i-a marturisit Danu Temelie, Managing Partner EuroMiniStorage Simonei Bazavan de la Bucharest Business Review. EuroMiniStorage a fost fondata in 2006-2007, cand Temelie s-a hotarat sa-si vanda afacerea lucrativa in domeniul arhivarii. In 2007, impreuna cu niste parteneri canadieni cu experienta in imobiliare, a cumparat terenuri in Romania si Ungaria, doua piete imobiliare in plina dezvoltare. Cele doua facilitati de depozitare au fost construite in perioada 2008-2009 si au necesitat o investitie totala de 4 milioane de Euro. Au fost inaugurate in plina recesiune, in 2010.

Temelie considera ca afacerea sa a evoluat cu succes pana acum, in ceea ce priveste patrunderea pe piata si rata de ocupare (60% dintre unitati sunt deja ocupate). Dupa parerea sa, realizarile se datoreaza promovarii online eficiente. E constient, insa, si de importanta campaniilor de constientizare, care trebuie privite ca „un proces pe termen foarte lung”. Temelie nu si-a pierdut energia de la inceput si mai are cateva scopuri de atins: vrea sa obtina nivelul estimat intial al preturilor de inchiriere, care au fost reduse ulterior la jumatate, sa mai construiasca 2-300 de unitati mai mici de depozitare pana la finalul anului si, implicit, sa mai castige 100 de clienti. Dupa parerea lui Temelie self-storage e o industrie care nu poate fi abordata decat pe termen foarte lung. Intelege ca o afacere ca a lui are nevoie de cinci-sase ani ca sa atinga un grad de ocupare de 85%-95%. Cu toate acestea, e convins ca Romania „are mari sanse sa devina o economie foarte dinamica si plina de succes.”

Perspectivele managerului sunt optimiste, insa ancorate in realitate. Vrea sa-si extinda afacerea si e interesat sa mai cumpere terenuri, insa mai intai vrea sa vada cum isi va reveni piata. „Vara asta o sa fie un test si o sa vedem cum merge,” spune el. Un alt ingredient esential, sustine el, e profilul iesit din comun al consumatorului roman individual, dar si al economiei locale la nivel macro. „[Romanii] nu respecta intotdeauna regulile,” pentru ca le place prea mult sa negocieze si, in plus, trebuie sa fie convinsi ca bunurile lor sunt in siguranta. Profilul de client descris de seful EuroMiniStorage reflecta destul de fidel perspectiva acestuia asupra pietei. Conform lui Temelie, printre clientii EuroMiniStorage se numara si tineri care isi depoziteaza articolele pentru hobby si capi de familie la varsta a doua, care depoziteaza lucrurile copiilor, si varstnici care isi tin la pastrare lucrurile de valoare si, mai ales, multi oameni care isi renoveaza locuintele. Proportia dintre clientii individuali si companii e destul de echilibrata, sustine acesta, cu amendamentul ca firmele inchiriaza spatiile mai mari.

Dupa ceva mai mult de un an pe piata, EuroMiniStorage are potential de invingator, in ciuda ciudateniilor pietei locale. Compania a supravietuit deja unui proces de insolventa care ar fi putut sa-i afecteze imaginea, inaintat de constructorul facilitatii de depozitare (compania autohtona Alliance). In 2010, a avut o cifra de afaceri de 180.000 de Euro. Temelie spera sa dubleze suma in 2011 si are in plan sa mai investeasca inca 500.000 de Euro, pentru a termina constructia spatiului de depozitare. Dar scopul sau principal trece dincolo de cifre si e tintit asupra premiului cel mare—oamenii. „Sa ne ocupam spatiile, sa convingem oamenii sa foloseasca serviciul si sa-si faca o idee despre ce inseamna – asta e scopul nostru principal.”