Fondată de antreprenorul Octavian Bădescu, Freedom Group funcționează ca o societate în care acțiunile vor fi deținute gradual și într-o pondere din ce în ce mai mare chiar de către agenții imobiliari, alături de fondatori și de alți investitori. Bazată pe cointeresarea directă a celor care își desfășoară activitatea în cadrul companiei, Freedom Group pornește de la premisa că valoarea unei afaceri în sectorul serviciilor de consultanță imobiliară este dată de implicarea 100% a celor care sunt în același timp proprietari, furnizori de servicii și beneficiari ai rezultatelor.
Ineditul modelului de business, gândit ca inovație disruptivă, vine într-un moment caracterizat prin deficit de productivitate la nivelul marii majorități a agențiilor imobiliare și a agenților, fragmentare și încredere limitată a pieței față de agenții și companiile din domeniul serviciilor imobiliare, iar potențialul său de viitor a stârnit imediat interes. Astfel, prin vânzarea acțiunilor către agenți și investitori s-a ajuns ca în decurs de doar o lună să se atingă o capitalizare de circa 10.000.000 lei, iar acționariatul companiei să fie format deja într-o proporție de aproape 10% din noi acționari.
“Societatea pe acțiuni a ajuns deja, prin deschiderea acționariatului, la o capitalizare de peste 2 milioane euro, ceea ce ne confirmă așteptările și arată încrederea investitorilor și a agenților privind viitorul proiectului. Acțiunea are încă un potențial real de apreciere în timp de zeci sau chiar de sute de ori, iar agenții imobiliari beneficiază de o oportunitate excepțională de a intra în acționariat, de a investi în compania la care sunt afiliați, cu un cost al acțiunii de câteva ori mai mic decât cel al investitorilor, care întotdeauna anticipează dezvoltarea”, declară Octavian Bădescu, fondatorul Freedom Group. “În plus, cu cât intri mai devreme în ecosistem și contribui la expansiunea rețelei, cu atât ai parte de beneficii mai mari. Putem face o paralelă și cu o companie de utilități pentru agenți, în care aceștia sunt atât clienți, cât și acționari, a cărei valoare crește cu fiecare client în plus”, adaugă el.
Întregul proiect se întemeiază pe principii guvernate de transparență, atât pentru proprietari și cumpărători, cât și pentru agenții care devin consultanți asociați, valoarea acțiunii fiind permanent actualizată pe site-ul companiei. Aceștia au la dispoziție câteva tipuri de pachete de servicii suport pentru derularea activității, cu opțiuni de la cele de bază până la cele premium, inclusiv servicii facultative, accesibile separat. Modelul este destinat agenților imobiliari de un nivel peste medie, care au capacitatea de a genera comisioane brute începând de la 10.000 euro anual și care pot beneficia chiar și integrat de veniturile create prin deservirea clienților finali.
În același timp, modelul poate aduce avantaje substanțiale inclusiv la nivelul agențiilor mici și medii din piață, care își pot continua dezvoltarea alături de Freedom Group și își pot păstra, dacă doresc, și marca proprie.
Unele modele de afaceri inovatoare au crescut rapid în ultimii ani, în mare parte ca răspuns la dezvoltarea noilor tehnologii. Dacă la început, Airbnb sau Uber erau privite ca o ciudățenie din sectorul turismului sau al transporturilor, în decurs de zece ani s-au dezvoltat și au devenit cel mai mare furnizor de soluții de cazare pe termen scurt și, respectiv, cea mai mare companie de ride-sharing din lume.
Octavian Bădescu intenționează ca echipa Freedom Group să poată colabora, în următorul deceniu, cu sute sau mii de agenți acționari și să ajungă să tranzacționeze mii sau zeci de mii de proprietăți anual. În acest moment, potrivit estimărilor companiei, valoarea pieței de consultanță imobiliară se situează în jurul valorii de 100 milioane de euro, pe acest segment fiind active foarte multe firme mici și agenți imobiliari independenți.
Vreti sa fiti la curent cu cele mai noi stiri din domeniul imobiliar? Accesati zilnic sectiunea Stiri de pe portalul Titirez.ro