Principalele intrebari sunt legate de costurile ridicate estimate si de ruta neasteptata pe care se va construi linia de metrou. Era de asteptat ca centrul orasului sa fie legat direct de aeroport, insa proiectul Metrorex presupune construirea unei linii de 14 km si 12 statii care porneste de la 1 Mai.
In viziunea Comisiei Europene, aceasta solutie pare mult prea complicata si mai greu de realizat decat, de exemplu, extinderea Magistralei 1.
Reprezentantii Metrorex argumenteaza in favoarea actualei propuneri prin faptul ca s-a vizat in primul rand legarea directa a aeroportului de Gara de Nord - doua noduri esentiale de transporturi. De asemenea, Magistrala 6 va trece prin cartierul Pajura - o zona rezidentiala in dezvoltare rapida - si va conecta si centrul expozitional Romexpo cu restul orasului.
In plus, in ultima perioada s-au anuntat proiecte de sute de milioane de euro care vor fi construite in zona Expozitiei - Piata Presei Libere, linia de metrou fiind un argument important pentru optiunea dezvoltatorilor de a investi aici.
Metrorex a anuntat ca va transmite un raspuns oficial catre Comisia Europeana in urmatoarele 2 luni.