Daca in trecut chiriasii luau in considerare aspecte legate de zona, pretul chiriei si flexibilitatea proprietarului in a participa la procesul de mutare, in prezent cererile au devenit tot mai complexe, astfel ca un proprietare trebuie sa ia in calcul mai multe aspecte pentru a atrage sau a-si pastra chiriasii.
De exemplu, perceptia chiriasului asupra proprietarului si a imobilului/imobilelor detinut/e de acesta. Cu cat istoricul legat de calitatea proprietatii/proprietatilor, de lichiditatea investitiei, de modul in care proprietarul creioneaza strategia de administrare este mai bun, cu atat chiriasii sunt mai dornici sa considere un nou contract sau continuarea celui existent.
Un al doilea aspect important este raportul dintre costul serviciilor de administrare si calitatea acestora.
De asemenea, transparenta si corectitudinea cu care un proprietar prezinta cheltuilelile unui chirias sunt foarte importante. Cheltuielile comune au o pondere mare in totalul cheltuielilor chiriasilor legate de spatial inchiriat, iar corectitudinea stabilirii acestora reprezinta un factor major in nivelul de satisfactie al acestora din urma.
Comunicarea si solutionarea problemelor intre chiriasi si proprietari reprezinta un factor vital pentru care chiriasii pot decide sa paraseasca cladirea la expirarea contractului sau mai devreme. Stabilirea unei relatii de incredere si respect reciproc bazata pe intelegere si respectarea regulilor interne, precum si rezolvarea in timp util a problemelor si venirea cu solutii in intampinarea nevoilor chiriasior sunt elemente fara de care relatia chiriasi-proprietar nu poate functiona.
Nu in ultimul rand, porprietarul trebuie sa fie implicat si sa aiba o atitudine proactiva, incluzand in actiunile intreprinse cat mai multe din sugestiile chiriasilor.
Sunt foarte importante mentinerea si cresterea valorii proprietatii, imbunatatirea nivelului de satisfactie al chiriasilor, precum si reducerea cheltuielilor nerecuperabile si al riscului financiar si operational.
Sursa: dailybusiness.ro