Pentru aceia dintre dumneavoastră care își doresc ca Moș Crăciun să le aducă o casă nouă, acum este momentul cel mai potrivit. Cumpărăturile de Crăciun trebuie făcute din timp, nu lăsate pe ultima sută de metri. Mai ales că scăderea prețurilor față de vârful din 2008 a dus, în ultimele trei luni, la o majorare de 30% a cererii, potrivit consultanților Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Și pentru că analizele de piață confirmă faptul că există cereri imediate în acest moment în piața rezidențială bucureșteană, în perioada 2-5 decembrie 2010, în AFI Palace Cotroceni va avea loc ultima ediție din acest an a Târgului Imobiliar Național tIMOn. Ofertele se adresează atât persoanelor interesate imediat de achiziționarea unui apartament, care sunt conștiente de bugetul de care dispun și au identificat mai multe proprietăți, cît și celor care pot deveni “potențialii cumpărători de mâine”. Aceștia, spre deosebire de prima categorie nu simt o presiune imediată înspre a se muta, nu și-au conturat clar dorințele în ceea ce privește zona sau tipul proprietății dorite și caracteristicle acesteia și nici nu cunosc cu exactitate bugetul de care dispun.
Mii de cereri
“Noi avem în acest moment câteva mii de cereri pentru achiziționarea unei locuințe. Principalul obstacol în încheierea tranzacțiilor este reprezentat de prețuri. Mulți potențiali cumpărători găsesc o proprietate interesantă pe care ar cumpăra-o dar decid să amâne achiziția, căutând în continuare o ofertă mai bună decât precedenta”, afirmă Alexandru Pricop, managing partner al sucursalei Coldwell Banker Banu Manta, una dintre cele nouă sucursale imobiliare din București ale companiei.
Iar dezvoltatorii știu asta și vin la tIMOn cu oferte croite special pentru acest tip de cumpărător. Astfel, jucatorii imobiliari prezenți la această ediție a tIMOn vor promova atât apartamente noi, cât și apartamente vechi, case, locuințe de vacanță și apartamente în afara Bucureștiului. “În ceea ce privește expozanții, mizăm pe faptul ca aceștia sunt prinși de spirirul Crăciunului și ca vor veni atât cu oferte de preț foarte bune, cât și cu strategii de promovare diferite de cele obișnuite” declară Vlad Vlasceanu, director tIMOn.