In data de 30 iunie 2011, campania socio-profesionala „Imobiliarele sunt bune” s-a incheiat. Proiectul ce a inceput pe 9 mai si-a depasit targetul impus de 500 de semnaturi si a motivat foarte multi oameni sa priveasca si analizeze imobiliarele din Romania dintr-un nou unghi si sa inteleaga relevanta si utilitatea acestora in viata noastra. Din numarul de semnaturi adunat, aproximativ 60% au venit din partea romanilor si 70% din votanti sunt implicati in industria imobiliara. Cel mai mult au votat persoanele din Bucuresti (40%), urmat, in ordine descrescatoare, de: Timisoara, Brasov, Constanta si Cluj. Campania “Imobiliarele sunt bune” s-a dorit o inițiativa pozitiva menita sa informeze si sa schimbe perceptiile oamenilor despre segmentul imobiliar din Romania. Pana in acest moment, campaniei i s-au alaturat atat profesionisti din segmentul imobiliar si din constructii precum si membrii ai societatii ce nu sunt direct implicati in imobiliare. Promovarea s-a realizat prin 3 evenimente diferite (in Bucuresti, Cluj si Timisoara), retele de socializare si alte mijloace de comunicare si si-a atins targetul principal. In plus, a devenit un punct de referinta pentru alte proiecte ce vor urma, dovedindu-se pe aceasta cale ca exista foarte multi profesionisti care impart aceleasi valori si idei despre imobiliarele din Romania.
Ilias Papageorgiadis: „Targetul a fost atins! ACUM trebuie sa ne concentram pe educatie!” Insa, de-a lungul campaniei intrebarea tuturor a fost: „Ce urmeaza?” Raspunsul a venit dintr-un loc neasteptat dar logic in orice societate moderna: EDUCATIA. Pana la urma fara cunostinte precise si un mediu academic stabil in care viitori profesionisti sa se poata forma, cum putem spera ca imobiliarele romanesti sa evolueze de la stadiul de diletantism economic spre un mediu de afaceri profesionist si stabil? Oportunitatile academice in domeniul imobiliarelor din Romania nu sunt numeroase dar exista si vin sub forma a doua Mastere: Economia Proprietatilor Imobiliare (Academia de Studii Economice – ASE, Bucuresti) – initiat de Prof. univ. dr. Ion Anghel (Director Program) si Administrarea si Evaluarea Proprietatilor Imobiliare (Universitatea de Vest - UVT, Timisoara) – condus de Conferentiar dr. Ciprian Sipos. Cei doi profesori universitari conduc programul de Master si alte proiecte educationale din domeniul imobiliar, surse de educatie oficiale importante pentru toti cei ce isi doresc sa urmeze un program educational in domeniu si sa aiba acces la industria imobiliara, cu un nivel ridicat de cunostinte.
Despre aceasta initiativa, Ilias Papageorgiadis, promoter al campaniei „Imobiliarele sunt bune”, a declarat: “Ne-am propus sa sprijinim aceste doua programe de Master conduse de Prof. univ. dr. Ion Anghel si Conferentiar dr. Ciprian Sipos si vom incerca, in mod activ, sa atragem atentia asupra acestor proiecte prin urmatoarele canale:
- Practica in companii serioase ce sunt active pe piata imobiliara romaneasca. Vom incerca sa intocmim o lista de companii ce vor alege absolventi pentru a se alatura echipei acestora, astfel motivand studentii si aratand ca printr-o educatie adecvata se pot deschide foarte multe usi daca sunt suficient de ambtiosi, isi doresc sa munceasca si urmeaza un set de principii. Astfel, li se va putea demonstra ca isi pot atinge scopurile in acest segment extrem de competitiv.
- Activitati de voluntariat din partea membrilor si prietenilor campaniei noastre, care si-au exprimat dorinta de a sprijini proiecte serioase si idei ce vor imbunatati segmentul in care activam si vor crea un mediu mai bun pentru actiunile noastre viitoare.
- Targetul nostru este sa atragem un minim de 20 de companii serioase si 10 voluntari care vor sprijini cele doua programe de Master. In aceasta misiune incurajam pe toti cei care isi doresc sa se implice si sa isi foloseasca expertiza pentru a sprijini aceasta initiativa, sa ni se alature.
Pana la urma … Impreuna suntem mai buni!”
Desi campania s-a incheiat in mod oficial, cele 2 site-uri: www.realestateisgood.ro si www.imobiliarelesuntbune.ro vor ramane active pentru oricine isi doreste sa se alature acestui proiect in viitor. Ideile si propunerile din partea membrilor nostri vor fi analizate si promovate pentru a putea fi auzite de un public mai larg si de factorii de decizie implicati.