Chiriasii ANL vor sa cumpere apartamentele in rate
Peste o mie dintre acestia s-au inscris intr-o asociatie si propun autoritatilor cumpararea locuintelor in care stau in rate, pentru ca nu isi permit sa ia credite de la banci. Presedintele ASLBTR spune ca nici 5% din locatarii acestor blocuri nu au salarii de 3.000 de lei si nu vor avea sansa sa-si cumpere aceste apartamente. Rata lunara propusa de asociatie pe care sa o plateasca o familie ar trebui sa nu depaseasca 100 de euro. Peste o mie de chiriasi ANL din trei judete din Transilvania s-au inscris, pana in prezent, intr-o asociatie care a propus Ministerului Dezvoltării Regionale si Turismului cumpararea in rate a apartamentelor ANL, transmite Mediafax. Presedintele Asociatiei Locatarilor din Blocurile ANL pentru Tineri din Romania (ASLBTR), Dan Cornel Nistor, a declarat ca aceasta organizatie, din care fac parte deja peste o mie de chiriasi ANL din judetele Sibiu, Mures si Brasov, a fost constituita de chiriasii ANL din Medias, localitatea sa de domiciliu. "Avem deja o mie de membri din cele trei judete. Acum (sambata - n.r.) suntem in Bistrita-Nasaud si urmeaza sa mergem in toate judetele din tara in care au fost construite blocuri ANL, asa ca numarul membrilor este in crestere", a spus Nistor. Potrivit sursei citate, membrii fondatori ai organizatiei si-au dat seama ca nu isi pot permite sa ia credite de la banci ca sa cumpere apartamentele in care stau si trebuie sa isi uneasca fortele ca sa convinga autoritatile sa fie de acord cu plata in rate a caselor. Curierul National
O noua autostrada care va lega Romania de Occident: devine realitate
Pe noua harta a autostrazilor din Romania a aparut undeva in colt ceea ce ar putea fi, la un moment dat, legatura cu un nou coridor prin care romanii vor avea legatura cu Italia: autostrada Timisoara - Belgrad. Noua autostrada Timisoara – Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu: ea ar urma sa lege Timisoara de Belgrad si de aici pana in Italia. Noul proiect de infrastructura apartine de coridorul european XI. Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timisoara, prin Varset, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica si Bar, ajungand deci in Muntenegru, de unde se poate asigura o legatura catre Bari, in Italia. La finalizare, noua autostrada va avea in jur de 600 de kilometri. Teoretic, aproximativ 50 de kilometri din noul drum se vor gasi pe teritoriul Romaniei, urmand sa asigure legatura intre granita cu Serbia si Timisoara, respectiv cu Coridorul IV European, care include si autostrada Arad – Timisoara. Capital
Prima Casa se modifica. Reabilitarea terimica este blocata in blocurile unde exista proprietari cu apartamente ipotecate la stat
Guvernul vrea sa modifice legislatia care reglementeaza programul Prima Casa pentru a elimina o serie de blocaje care au aparut in practica. Concret, s-au ivit mai multe situatii, in care s-a solicitat acordul Ministerului Finantelor Publice (MFP), in calitate de titular al dreptului de ipoteca legala de rang I, privind realizarea unor lucrari de interventie sau de extindere pentru care este necesara emiterea autorizatiei de construire, privind imobilul ipotecat. Prin noile reglementari guvernul doreste sa se asigure ca Ministerul de Finante isi va exprime acordului cu privire la lucrarile solicitate de cumparator. Neexprimarea acordurilor de catre MFP are efecte negative asupra posibilitatilor de realizare a lucrarilor de interventie asupra blocurilor de locuinte care implica realizarea de investitii (reabilitarea termica) de care profita si ceilalti proprietari din imobil si implicit statul. Bank News
Buton de panica si geam despartitor intre sofer si client – noile reglementari pentru taximetristi
Daca legea propusa de un deputat va trece de votul Parlamentului, companiile de transport persoane vor fi nevoite sa respecte noi reguli. Astfel, masinile de taximetrie vor fi dotate cu geam care il desparte pe sofer de clienti, taximetristii vor fi toti obligati să aiba aviz psihologic valabil, taxiul fiind nevoit să fie prevazut si cu un buton de panica, menit sa dea alarma direct la 112. Multi dintre cei care merg zi de zi cu taxiul se plang de atitudinea soferilor. Unii fumeaza cand conduc, vorbesc tare la telefon sau intervin in discutiile clientilor, fara sa le ceara permisiunea. Insa uneori chiar taximetristii cad victime agresiunilor. Din pacate, atat in Bucuresti cat si in tara, au fost soferi de taxi care si-au pierdut viata dupa ce au fost atacati de clienti. B365.ro