Investitorii in eoliene nu vor fonduri europene, ci sprijin de la stat
Reprezentantii companiilor cred ca astfel vor obtine un profit mai mare. Printre cei care vor sa renunte sunt Romconstruct, care opereaza parcul eolian dezvoltat de ButanGas si Elektrainvest. Fondurile europene vor fi utilizate pentru cofinantarea altor proiecte energetic. Modificarile legislative, considerate nefavorabile de unii investitori in energia regenerabila, i-au determinat pe unii investitori sa renunte la fondurile europene pentru finantarea proiectelor, preferand in schimb schema de sprijin cu certificate verzi. Afirmatia a fost facuta ieri, in cadrul unui seminar pe tema energiei alternative, de catre Dana Duica, directorul executiv al Asociatiei Romane pentru Energie Eoliana (AREE). Curierul National
Cat costa imobilele ocupate de institutiile de stat ale Rusiei
Presedintele Dmitri Medvedev a propus ca toate institutiile guvernamentale ale Rusiei sa fie mutate din centrul Moscovei, undeva spre marginea orasului. Daca ideea va prinde viata, va fi eliberata o suprafata de 407.138,8 mp. Expertii cabinetului Penny Lane Realty au calculat ca, daca dorita mutare se va produse, la vanzare va putea fi scoasa o suprafata evaluata la peste 2 miliarde de dolari, pornind de la un pret de 5000 dolari/mp. Cel mai mult loc ocupa Ministerul de externe (92.019,1 mp), cel al comunicatiilor (31.776,2 mp), al justitiei (30.309,3 mp) si Consiliul Federatiei (30.198,2 mp). Multe din aceste cladiri, in special cele situate in zonele istorice, nu au parcari proprii, iar 30% din suprafata lor sunt scari si pasaje de trecere. Fin.ro
Vezi drumurile din Romania pentru care europeanul plateste. Nimic din sudul tarii
UE sponsorizeaza proiectele romanesti de autostrada si cale ferata care sunt de folos statelor membre pentru uşurarea traficului inter-zonal de marfuri si persoane. Drumurile noastre catre mare si munte ii lasa reci pe europeni. CFR tocmai a atribuit trei contracte de executie de cale ferata de sute de milioane de euro care vor fi finatate in mare parte cu bani europeni iar UE a inclus un proiect de autostrada spre Moldova in TEN-T (Reteaua de Transport Transeuropeana) ceea ce o face prioritate europeana si va putea fi construita, la fel, cu bani de la Bruxelles. Money.ro
A trecut ce a fost mai rău pe piata romanească de constructii?
Piata a scazut cu 30-40% fata de 2008, anul de varf al pietei, de aici nu mai are unde. Acum trebuie sa fim atenti la problemele din afara tarii. Piata constructiilor s-a contractat puternic de la inceputul crizei si pana in prezent, scazand cu 30-40 de procente sub nivelul contractarilor din perioada de crestere economica, insa ce a fost mai rau a trecut, sunt de parere reprezentantii Henkel Romania. "Piata de constructii din Romania a avut mult de suferit in ultimii ani. In perioada 2008-2011 piata a scazut cu 30-40%. Daca ma intrebati cand va reveni piata la nivelul din 2008, nu stiu ce sa zic. Este foarte dificil sa estimez cand se va intampla sa mai fim la acel nivel, insa pot spune ca ce a fost mai rau s-a intamplat deja. Nu ne mai temem de ce se poate intampla pe piata locala. Suntem ingrijorati de problemele economiei globale si europene, de dificultatile din regiune", a declarat, ieri, Andrei Dumitrescu, director de vanzari si marketing al Diviziei Adezivi Henkel Romania. Curierul National