Veranda Mall, proiectul 60 de milioane de euro al familiei Pogonaru si primul pariu al tanarului Andrei Pogonaru in constructia viitorului centru comercial din cartierul Obor, a intrat in ultimele faze de dezvoltare, acesta urmand sa fie livrat la finele lunii octombrie – inceputul lunii noiembrie, in linie cu estimarile initiale ale companiei.
La deschidere, proiectul din spatele Pietei Obor va fi cel mai reprezentantiv centru comercial din zona, acesta urmand sa deserveasca unui numar de peste 400.000 de locuitori ai cartierelor Obor, Colentina, Stefan cel Mare sau Mosilor.
Cu un grad de preinchiriere ce a depasit pragul de 80%, Veranda Mall va fi primul proiect comercial din Capitala detinut integral de catre o familie de antreprenori romani si totodata unul dintre cele mai ambitioase mall-uri de proximitate din Romania, acesta urmand sa concureze cu nume cu greutate din piata.
Intr-un interviu, Andrei Pogonaru (foto mai jos), responsabilul proiectului Veranda, sustine ca pentru o prima aventura de acest fel experienta este una presarata cu nenumarate provocari.
“Cea mai mare provocare a fost aceea a investitiilor in infrastructura, pentru a fluidiza traficul din zona. Ne-am dat seama cat trebuie investim in infrastructura. Lucrarile au fost dificile, in plus au fost inclusiv necesare lucrari la canalizare. (…) In prezent am terminat de montat elementele structurale, deja s-au facut predari, iar chiriasii incep sa se mute. Suntem in linie cu estimarile de inaugurare, dar faptul ca fiecare zi aduce o noua provocare este de departe cea mai captivanta experienta”, a declarat Andrei Pogonaru.
Faptul ca lucreaza cu un singur antreprenor general, Andrei Pogonaru spune ca l-a ajutat sa aiba un control mai bun asupra activitatii de pe santier si sa gestioneze si mai bine evolutia proiectului din cartierul Obor.
“In acest proiect am invatat si mi-am creat o echipa. A fost un exercitiu in a gasi o echipa cu care sa punem la punct un astfel de proiect. In momentul acesta sunt doar probleme de management si mici obstacole firesti pana la deschidere, dar totul este in grafic”, a precizat Andrei Pogonaru.
In ciuda faptului ca locuitorii cartierului Obor si cei aflati in vecinatatea acestuia vor avea un acces mai facil la magazinele preferate, Veranda Mall nu va avea la deschidere si spatiu de cinema, lucru care in ziua de azi a devenit o necesitate pentru ca un astfel de proiect sa atraga si mai multi clienti de partea sa. Andrei Pogonaru sustine, insa, ca exista spatiul necesar pentru dezvoltarea unui astfel de proiect ulterior, dar investitia necesara deschiderii si unul spatiu de entertainment ca acesta ar fi depasit cu cel putin 10% din valoarea intregului proiect bugetul.
“In modul in care am proiectat viitorul spatiu comercial nu am inclus si un cinematograf, dar acesta va fi pe lista in al doilea val investitional, avand suficient spatiu pentru incorporarea unei zone de entertainment”, a declarat Andrei Pogonaru.
In prezent, proiectul Veranda Mall din cartierul Obor este finalizat in proportie de peste 70% si preinchiriat in proportie de peste 80%.
Intrebat despre asteptarile pe care le are in ceea ce priveste dezvoltarea Veranda Mall, Andrei Pogonaru sustine ca se asteapta ca in primul an pe piata, centrul comercial sa genereze venituri din chirii de circa 7 milioane de euro.
“Ne asteptam ca veniturile generate in primul an sa se ridice la circa 7 milioane de euro pe an, iar aceasta estimare se bazeaza pe traficul din zona Obor, care inca atinge un nivel foarte ridicat. Daca nu ar avea loc aceasta investitie, zona Obor si-ar fi continuat degradarea”, a mai aratat Andrei Pogonaru.
Pe langa ancora principala a centrului comercial, reprezentata de Carrefour, care va avea un magazin de 11.000 mpp, in Veranda Mall se vor mai regasi si H&M, cu o suprafata inchiriata de aproximativ 2.000 de mp, urmat de CCC cu peste 500 mp si Deichman cu aproximativ 450 mp. Alte branduri ce se vor regasi in centrul comercial Veranda sunt: Pimkie, Triumf, Lora Shoes, Zaza, Le Cashmere Heritage, alaturi de nume precum Pepco, Yves Rocher, Optiblu, Luxury Avenue, Me2You, DM, shop-ul pentru animale Petmag, libraria Diverta si farmacia Sensiblu.
De asemenea, si retailerul german C&A, va ocupa o suprafata de peste 1.600 de metri patrati, iar Altex va deschide in centrul comercial un magazin de 600 de metri patrati.
In zona de food court si petrecere a timpului liber se vor afla Oro Toro, Pizza Coloseum, Salad Box, K-Grill, Rustic, Toan’s, Spartan, cofetaria Sweet by Marvio si o locatie Maxbet.
La nivel de servicii, locuitorii zonei vor avea la dispozitie magazine Orange, Telekom, spalatoria EcoClean, saloanele de infrumusetare Evidence si Salon Pro, tour-operatorul TUI si Silca
Tot in acest an este programata si deschiderea centrului comercial ParkLake din cartierul Titan, cel mai mare proiect comercial care va fi inaugurat in 2016, avand peste 70.000 mp si necesitand investitii ce se apropie de 200 de milioane de euro.
Andrei Pogonaru (31 de ani) este fiul omului de afaceri Florin Pogonaru, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori de pe plan local, cu activitati in zona de fonduri de capital, tranzactii bursiere si investitii in piata imobiliara.
Proiectul Veranda Mall Obor este coordonat in totalitate de tanarul Andrei Pogonaru prin compania Prodplast Imobiliare. Fiul omului de afaceri Florin Pogonaru este absolvent al Universitatii Cambridge din Marea Britanie, iar inca de la 16 ani a fost plecat la studii in strainatate, fiind implicat in proiectul viitorului centru comercial de mai bine de 5 ani de zile.
Sursa: wall-street.ro