Există multe parti uimitoare, din alta lume în Ex Machina, filmul science-fiction, regizat de Alex Garland, care oferă un robot atât de realist, jucat de actrița Alicia Vikander. Dar vederea cea mai uluitoare dintre toate poate fi 100 % reala, disponibila pentru ati petrece o noapte, locația în care filmul a fost realizat: Juvet Landscape Hotel din Norvegia.
Conform producatorului Mark Digby din Ex Machina, a fost nevoie de o intreaga vânătoare la nivel mondial pentru a găsi Juvet. "Am vrut să fie in natură, am vrut să fie uimitoare, si am vrut sa fie exclusiva", spune Digby.
După vânătoarea din toată Europa, din Alpi în Finlanda, echipa a observat în cele din urmă o casă în construcție de pe partea unui munte din nordul Norvegiei și, la o jumătate de oră distanță, Juvet Landscape Hotel. Vila lui Nathan a fost găsita, în forma a două clădiri separate, moderniste.
Când Domhnall Gleeson, un programator umil al companiei Blue Book a lui Nathan, ajunge pentru o săptămână la casa sefului sau, ceea ce este impresionant aceasta vila este cat de neimpresionanta pare la inceput.La inceput arata ca o cutie maro blocata in padure, apoi spațiul dă drumul la o camera de zi luminata si modernista - parte din casa pe care echipa lui Digbya gasit-o initial - apoi un spațiu subteran vast, cea mai mare parte recreat pe studiourile din Anglia. Hotelul a furnizat sala de mese cu privelisti expansive și mai multe spații interioare elegante. "Este atât de bogat incat nu are nevoie să fie ostentativ cu asta",spune Digby despre Nathan și despre casa "cusuta" pentru personajul sau.
Design-ul include mobilier modernist, bucataria stivuita cu gadget-uri elegante, chiar si replica Jackson Pollock de pe perete. "Am ales o gamă eclectica de design-uri de pe la mijlocul secolului 20,cred că sunt clasice și veșnice", spune Digby, descriindul pe Nathan ca un colectionar, fie de artefacte, fie de idei ale angajatilor sai, cum ar fi Caleb. "Nu cred că simte că lucrurile trebuie să fie la zi, trebuie doar să aiba un design frumos."
Desi Ex Machina este clar stabilit într-un viitor apropiat, în care inteligența artificială este posibila,rareori se simte în mod explicit futurist; în afară de unele tastaturi biometrice și programe de calculator, aproape totul in casa in afara de robotul Ava ar putea exista astazi. "Ai nevoie ca oameni sa se conecteze, ei trebuie să simtă că ar putea fi acolo și-ar putea întâmpla", explică Digby. "Ne-am gândit foarte mult la asta."
Liniile curate ale mobilierului, ferestre strălucitoare, și o vedere spectaculoasă face casa lui Nathan incredibil de atrăgătoare, ca și în cazul în care suprafața Placid și de bun gust este acolo să vă distragă atenția ca s-ar petrece ceva intunecat in spate. "Am vrut să fie ușor în dezacord cu confortul." Ceea ce face cu atât mai surprinzător atunci când, într-unul dintre cele mai vorbite momente ale filmului, salonul cu pereti de beton a lui Nathan se transformă în discotecă.
Cum a instalat Digby lumini disco in pereti, iar noi și Caleb, nu le-am observat? "Cu greu", spune el. În pereții de beton ai camerei Digby adăugat un model-criss cruce, în spatele căreia el si echipa sa, au putut ascunde lumini disco intermitente . "Aveam nevoie de acest mediu party. Trebuia să fie ceva structural, ceva artistic, care s-ar transforma apoi într-un mediu disco. Și mediile disco sunt toate despre lumină. "
Sursa: vanityfair.com