Special pentru agentii imobiliari! Imobiliarele in vremea coronavirusului - Ce sa (si mai ales sa NU!) faci in perioada carantinei

Intreaga lume trece printr-o perioada dificila, cauzata atat de epidemia de Coronavirus, cat si de panica instaurata. Inchiderea scolilor si munca de acasa pentru multi dintre angajatii din marile orase sunt masuri atat de necesare pentru stoparea epidemiei, cu impact insa asupra majoritatii activitatilor - inclusiv industria imobiliara. 

O perioada dificila, cu anumite limitari, nu inseamna insa inchiderea business-ului si stoparea activitatii. Specialistii imobiliari trebuie sa fie constienti ca orice obstacol reprezinta in acelasi timp o provocare care poate fi depasita cu succes. Cu atat mai mult este mai important sa ramanem activi si sa ne concentram pe actiunile care vor aduce roade importante dupa incheierea epidemiei. 

Haideti sa vedem care sunt aceste activitati concrete pe care specialistii imobiliari le pot face in acesta perioada, cu impact maxim in viitor!

  • Nu stopati promovarea!

Chiar daca ati fi tentati sa credeti ca fara activitate de birou sau teren trebuie sa stopati si cheltuielile cu promovarea, aceasta este posibil cea mai mare greseala pe care o puteti face. Publicul dumneavoastra tinta va avea mult mai mult timp la dispozitie, va petrece mai mult timp acasa si, garantat, va sta foarte mult timp online. Multi se vor gandi ca au in sfasit timp sa inceapa sa caute o locuinta sau sa se documenteze despre segmentul imobiliar iar voi trebuie sa fiti usor de gasit si vazut. Daca putem vorbi despre schimbari in strategia de promovare, mai repede ar trebui sa ne gandim la intensificarea prezentei online, nu la retragerea din joc.  

Primul pas pe care trebuie sa il faceti este sa improspatati anunturile pentru cele mai  bune proprietati. Asta poate insemna un text mai bun de promovare, un titlu mai atractiv, poze mai bine editate, o postare catchy pe conturi de Facebook sau Instagram, o repostare a ofertelor care s-au invechit pe portaluri si nu mai sunt la fel de vizibile. Iata o intreaga serie de trucuri care te vor ajuta sa ai cele mai bune anunturi pe portalul Titirez.ro (si nu numai!). CRM ImobManager te poate ajuta sa iti actualizezi intr-o secunda ofertele pe toate portalurile unde publici. Putina munca depusa acum se va concretiza in multe vizionari, care pot face diferenta intre tranzactii incheiate si un cont gol in banca.

  • Nu e necesar sa stopezi vizionarile daca respecti aceste principii de baza!

Nevoia oamenilor de a inchiria (mai ales!) sau de a cauta o proprietate pentru achizitie nu se opreste in aceasta perioada. Nu este nevoie sa opresti vizionarile si tranzactiile atata timp cat se respecta principii de bun simt de igiena:

  1. Spalarea pe maini inainte si dupa fiecare vizionare
  2. Dezinfectarea suprafetelor de tipul clante, scaune, intrerupatoare inainte si dupa fiecare vizionare
  3. Evitarea strangerii de mana
  4. Asigurarea de substante dezinfectante pentru agent, client si proprietar inca de la intrare
  5. Folosirea de cipici sanitari pentru protectia infectarii podelelor
  6. Pastrarea unei distante personale de minim 2 metri
  7. Evitarea vizionarilor cu mai mult de 3-4 persoane (agentul, proprietarul si maxim 2 clienti)
  8. Screening telefonic al celor care vor sa vina la vizionare pentru a afla daca au avut recent deplasari in zonele de risc din strainatate
  9. Evitarea platilor cash in favoarea viramentului bancar
  10. Semnarea contractelor prin mijloace electronice pentru a evita intalniri prelungite
  11. Obtinerea documentelor necesare pentru tranzactii prin mijloace electronice - chiar daca ghiseele multor institutii sunt inchise, marea majoritatea a documentelor necesare pentru vanzare se pot obtine acum online, inclusiv extrasul de carte funciara. 

 

  • Semnarea de noi contracte de exclusivitate si obtinerea de noi clienti

Da, ati citi bine! Aceasta perioada este excelenta pentru a face curatenie “de primavara” in portofoliul de clienti si de proprietati, dar si pentru castigarea definitiva de partea voastra a proprietarilor. Majoritatea persoanelor sunt acasa si au mai mult timp sa discute, deci este momentul excelent sa puneti mana pe telefon si sa faceti follow-up. Poate acel contact  care v-a sunat in urma cu 3 luni pentru o proprietate si-a marit bugetul, sau poate este nesigur daca vrea sa mai continue procesul de cautare. Veti putea beneficia de atentia mai indelungata a contactelor si, de ce nu, castiga noi clienti de partea voastra.

Proprietarii vor aprecia in mod deosebit un apel in aceasta perioada nesigura - un moment excelent de a le prezenta strategiile voastre si de a obtine noi exclusivitati! Majoritatea vor fi stresati in legatura cu viitorul proprietatii lor, iar cei care reusesc sa ii calmeze si sa le prezinte cea mai buna formula pentru o tranzactie garantata vor avea de castigat inclusiv contracte de reprezentare. 

Cei care folosesc un CRM precum  Imobmanager au deja lista de contacte bine pusa la punct si categorisita, deci nu trebuie decat sa puneti mana pe telefon si sa sunati. Daca nu ati trecut inca la un astfel de sistem, este cel mai bun moment sa faceti curatenie in agenda si sa digitalizati intreaga baza de date. 

  • Evaluarea activitatii din trecut si strategii pentru viitor

2-3 saptamani mai linistite, petrecute acasa, pot insemna si o excelenta oportunitate de a analiza rezultatele muncii din anul precedent, de a vedea ce a mers bine si ce nu, de a evalua impactul actiunilor de promovare si de a pune la cale o strategie grozava pentru vremurile ce vin. Intotdeauna se invoca lipsa de timp pentru astfel de activitati esentiale pentru orice business si iata ca acum avem oportunitatea de a pune in realitate un plan concret. Cum ar fi sa reintrati in forta in activitate cu un P&L facut pentru intregul an, cu plan clar de promovare si cu o lista de taskuri ce va vor ajuta sa cresteti?

Un CRM bun precum Imobmanager.ro are functii complexe de raportare, care va pot ajuta sa generati prin cateva clickuri rapoarte de activitate pentru majoritatea indicatorilor esentiali pentru un business imobiliar.

  • Educatie

Cu mai putine vizionari, poti fi tentat sa petreci multe ore pe Netflix. De ce sa nu profiti, mai bine, de acest timp castigat pentru tine si sa citesti cartile de specialitate pe care le tot amanai din lipsa de timp sau sa audiezi multitudinea de videouri si de cursuri online postate de specialisti imobiliari redutabili din toata lumea? Informatia este atat de usor accesibila in zilele noastre si este pacat sa nu profiti de orice oportunitate de a invata ceva. 

  • Lucreaza la brandul personal sau al agentiei!

In perioadele de nesiguranta economica, cei puternici si cunoscuti vor naviga mult mai usor furtuna. Este cel mai bun moment sa te gandesti serios la conturarea brandului tau - de la imagine, logo sau identitate vizuala, pana la felul in care te pozitionezi in piata si informatiile pe care le transmiti. 

Te poti concentra pe o serie de articole pe blog, prin care sa te pozitionezi drept expert in piata, poti demara lucrul la un site nou, poti incepe o serie de video-uri sau poti sa pui la punct o strategie de comunicare pentru intreg anul prin comunicate de presa si advertoriale aparute in publicatii cu greutate. Poti incepe o campanie de abonare la newsletter sau chiar poti porni grupuri de specialitate pe Facebook sau Linkedin. Posibilitatile sunt infinite si, daca simti ca nu stii de unde sa te apuci, imoPR - prima agentie de publicitate si marketing imobiliar din Romania - te va ajuta sa iti conturezi cel mai puternic brand posibil. 

--

Acestea sunt doar cateva dintre activitatile pe care le poti face acum, care vor avea impact major in viitorul apropiat. Orice moment mai dificil este, de fapt, o oportunitate pentru cei care stiu sa profite de ea. Titirez.ro, ImobManager si imoPR va sustin cu toate instrumentele de care aveti nevoie pentru a avea cele mai bune rezultate. Acum este timpul sa trecem la treaba! 




Contul meu Anunt nou