Soarta amara a cafenelelor bancare

Soarta amara a cafenelelor bancare

Timpul a aratat ca moda cafenelelor bancare s-a dus mai repede decat a venit. Nu a fost nici moft, nici afacere, ci doar o alta arma de marketing a bancilor. Cafeneaua de business de langa banca s-a dorit a fi un mijloc util pentru atragerea clientilor. Chiar a functionat o vreme. Apoi, a disparut - in prezent mai functioneaza o singura cafenea bancara - BT Cafe, in zona Baneasa, in incinta Bancii Transilvania (BT), unde este si centrul regional al institutiei. De ce s-au inchis celelalte? "Pentru ca nu au venit, in mod constant, cu ceva nou care sa atraga clientul. In plus, lanturile de cafenele au inchis toate locatiile care nu erau centru de profit", ofera un raspuns Ștefan Szekeres, consultant Food&Bar Concept. Teoretic, explica el, cafenelele nu erau exclusiv afacerile bancilor, avand bugete, costuri si venituri separate. Bank News

Zapada inca mai blocheaza zeci de drumuri

Zapada continua sa blocheze peste 30 de drumuri judetene, din 13 judete ale tarii, in ciuda eforturilor depuse de autoritati in ultimele zile, informeaza Ministerul de Interne, intr-un comunicat de presa. MAI a mobilizat in cursul zilei de duminica peste 5.000 de oameni - politisti, pompieri si jandarmi - pentru a combate efectele caderilor de zapada, din ultima perioada, la nivelul intregii tari. Autoritatile au lucrat la imbunatatirea starii de practicabilitate a drumurilor, deblocarea si degajarea circulatiei rutiere si feroviare, acordarea ajutorului medical de urgenta si transportul persoanelor din localitatile izolate. Activitatile vor continua si in zilele urmatoare, pana la deblocarea completa a drumurilor si scoaterea sinistratilor din situatia de criza. Acasa.ro

Autostrada Pitesti - Sibiu, 3,36 miliarde de euro

Nici nu s-a instalat bine in fotoliul de ministru al transporturilor, ca Alexandru Nazare "sparge" milioane de euro pentru refacerea unor studii de fezabilitate, hartii care zac apoi in sertarele Companiei de Autostrazi. Dupa ingroparea banilor publici pe studii pentru drumurile expres (care n-au mai fost construite) sau rateul cu realizarea autostrazii Comarnic - Brasov, Ministerul Transporturilor aloca in prezent milioane de euro pentru innoirea hartiilor privind autostrada Sibiu - Pitesti. Lucrarile de constructie a celor 116 km de autostrada Pitesti - Sibiu vor costa aproximativ 29 milioane de euro/km din cauza reliefului accidentat si a alunecarilor de teren. Chiar daca nu a reusit finalizarea a 60 km de autostrada in zona de campie in cinci ani, intre Bucuresti si Ploiesti, Ministerul Transporturilor se angajeaza ca va finaliza in patru ani segmentul Pitesti - Sibiu, in lungime de 116 km. Stiri.rol.ro

Populatia si firmele vor lua si mai greu credite, prezic bancherii

Bancherii intentioneaza sa restrictioneze pe parcursul primului trimestru din 2012 accesul la finantare al intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), dar si al companiilor care vor sa se imprumute pe termen lung dupa ce standardele de creditare au fost mentinute in ultimele trei luni de anul trecut, arata un sondaj derulat de BNR in randul celor mai mari banci de pe piata. Termenii creditarii au fost inaspriti insa si in intervalul octombrie-decembrie 2011 prin introducerea unor clauze contractuale mai restrictive, solicitarea de prime de risc aditionale si cresterea marjelor de dobanda. Cererea de credite a scazut in trimestrul patru al anului trecut in conditiile in care IMM-urile au solicitat mai putine finantari. Riscurile asociate creditarii companiilor au crescut pe final de an, microintreprinderile fiind considerate ca avand cel mai ridicat grad de risc. Bank News

Contul meu Anunt nou