Ruukki Romania, parte a grupului finlandez Rautaruukki, a inregistrat in 2010 un avans de 8% al vanzarilor de tigla metalica, comparativ cu anul precedent. In opinia reprezentantilor companiei, lansarile de produse noi, renovarile, investitiile in comunicare dar si reteaua de distribuitori au fost factorii de sustinere a acestei cresteri.
Pentru ca anul trecut renovarile au fost la mare cautare, compania a reusit sa raspunda prompt unei cerinte din piata. „A fost un an in care proiectele noi au lipsit, in schimb a existat un interes deosebit pentru proiectele de renovare a cladirilor. Noi ne-am orientat catre clientii care au realizat lucrari de renovare, drept urmare 80% din vanzarile realizate de companie in 2010 vizeaza produse achizitionate pentru inlocuirea vechilor acoperisuri”, a declarat Zoltan Szoke, Business Manager divizia Roofing.
Invelitorile metalice detin o pondere de 16% din vanzarile totale realizate de Ruukki in Romania. Principalele grupe de produse comercializate de Ruukki la nivel local sunt structurile metalice, tigla metalica, profilele de fatada si panourile termoizolante. „Pentru acest an estimam o usoara scadere in ceea ce priveste ponderea comenzilor pentru lucrarile de renovare si implicit o crestere a constructiilor noi. Astfel, raportul in vanzari ar putea fi de 75% pentru lucrarile de renovare si 25% pentru constructiile noi. De asemenea, preconizam ca in 2011 vom asista la o usoara revigorare a pietei de invelitori din Romania”, a mai adaugat Zoltan Szoke.
Valoarea totala a pietei de invelitori din România in 2010 a fost de 75 de milioane euro. Acoperisurile metalice au detinut anul trecut o pondere de 50% din totalul acestei piete. Comparativ cu anul precedent ponderea vanzarilor de invelitori metalice tip tigla in ansamblul pietei de acoperisuri s-a diminuat cu aproximativ 5%.