Va da roade strategia lor daca piata nu isi va reveni curand?
Daca producatorii de materiale de zidarie (BCA si caramida) lucreaza de cativa ani la jumatate din capacitatile pe care le au fabricile lor, din cauza numarului tot mai mic de proiecte imobiliare noi incepute pe piata, miza jucatorilor din zona de mortare, adezivi si vopsele ramane nevoia romanilor de renovare a locuintelor si programul de reabilitare termica.
Lupta pentru supravietuire este insa acerba si pe acest segment de piata. Din dorinta de formare a unor companii puternice, care sa reziste impotriva crizei, producatorii cu resurse financiare au inceput sa „inghita“ afaceri mai mici sau sa fuzioneze cu propriii concurenti. Miscarile s-au intensificat spre finalul anului trecut si inceputul acestui an, cand au avut loc sase tranzactii importante intre producatori.
“Acesta este un semn de rearanjare a resurselor pentru crearea unor parghii noi. Blocajul proiectelor noi de constructii si lipsa de predictibilitate ii obliga pe marii detinatori de resurse sa faca miscari pe care nu stiu daca si le-ar fi dorit in mod normal. Speram ca aceste tranzactii sa fie in favoarea industriei, pentru ca in situatia actuala a pietei insuccesul unui jucator mare poate dauna industriei in ansamblu“, mentioneaza Tiberiu Andrioaiei, vicepresedintele Patronatului Societatilor din Constructii (PSC).
Capital a analizat cele mai importante tranzactii din piata materialelor de constructii incheiate in ultimii doi ani si se observa ca antreprenorii romani au investit sume importante in extindere si retehnologizare pentru a face fata producatorilor straini. Toti insa incearca sa muste cat mai mult dintr-o piata evaluata anul trecut la 2,9 mld. euro.
Sursa: capital