Iata "monstrul" care ne face metroul
Are 70 de metri lungime, inainteaza 30 de metri pe zi, pe sub pamant si cantareste de 34 de ori mai mult decat cel mai cunoscut avion de pasageri din lume (Boeing 737). "Cartita de otel", cum a fost botezata de constructori, va sapa tunelurile de metrou de pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor incepand cu jumatatea lunii decembrie. Bucuresteni, pregatiti-va! Intersectia Razoare va fi si mai greu de trecut luna viitoare. Aici, pe amplasamentul viitoarei statii de metrou "Academia Militara", muncitorii pregatesc terenul pentru cel mai mare utilaj de forat pe care l-ati vazut vreodata. Tunnel boring machine (masinaria de slefuit tuneluri) va realiza cei 6 km de galerii subterane ale tronsonului de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Stiri.rol.ro
Bucurestiul, al treilea cel mai accesibil oras pentru cumparaturi din Europa
Avantajul Capitalei este reprezentat de preturile mici ale camerelor de hotel. Primele doua locuri sunt ocupate de Sofia si Bratislava. Studiul Globe Shopper Index ia in calcul si accesibilitatea oraselor, nu doar preturile la imbracaminte. Bucurestiul se numara printre cele mai accesibile orase din Europa atunci cand vine vorba de cumparaturi, situandu-se pe locul al treilea intr-un top realizat de Globe Shopper Index, preluat de Business Insider. Primele doua locuri sunt ocupate de Sofia si de Bratislava. Studiul a fost realizat luand in calcul, in principal, accesibilitatea si are la baza o multitudine de factori care au legatura cu shopping-ul, precum preturile la hoteluri, transport, costul unei mese in oraş si, bineinteles, preturile hainelor. Curierul National
Primaria muta bulevardul Unirii
Schimbari in centrul Capitalei. Primaria Capitalei vrea sa “mute” bulevardul Unirii. Astfel, zona destinata astazi soferilor va deveni spatiu de promenada pentru pietoni, iar Piata Constitutiei se transforma in spatiu pentru spectacole cu parcare subterana. Primaria Capitalei vrea sa crească vizibilitatea zonei cuprinse intre Piata Unirii si Palatul Parlamentului dedicand-o pietonilor. “Mutam Bulevardul Unirii de pe centru pe margine. Zona centrala, unde acum circula masinile va deveni pietonala, iar masinile vor circula pe laterale, unde sunt acum trotuarele”, a precizat pentru B365.ro, arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu. B365.ro
Gara de Nord din Bucuresti va avea legaturi prin tuneluri cu sudul si estul Capitalei
Gara de Nord va avea un rol important atunci cand vor fi finalizate lucrarile la coridoarele feroviare paneuropene. Pentru o mai buna gestionare a traficului, autoritatile au pregatit un plan prin care Gara de Nord sa fie trecuta in subteran, iar prin tuneluri subterane sa fie create legaturi cu Gara Progresul si cu Gara Obor. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va colabora cu institutia similara din Belgia pentru realizarea acestui proiect, scrie ziarul Capital. Un memorandum in acest sens urmeaza sa fie semnat de sefii celor doua ministere. Stiri.rol.ro