Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari retaileri specializati in comercializarea de materiale de constructii si solutii pentru casa si gradina din Europa, isi va continua expansiunea in Romania si se pregateste sa intre intr-o noua faza de dezvoltare, in care va incepe consolidarea rezultatelor si performantelor operationale ale celor 15 magazine detinute la nivel local, dar va testa si noile provocari ale pietei de retail, prin dezvoltarea unui canal propriu de vanzari online.
Leroy Merlin va reusi performanta ca pana la finalul acestui an sa devina al doilea cel mai mare jucator specializat in comercializarea de solutii pentrucasa si gradina.
Evolutia pozitiva a business-ului Leroy Merlin vine ca urmare a achizitiei concurentului austriac BauMax, companie care inainte de preluare detinea 15 unitati la nivelul intregii tari si un business care depasea pragul de 100 de milioane de euro.
“Am finalizat achizitia BauMax in noiembrie 2014 si inca de atunci am fixat un target foarte clar – acela de a dubla valoarea business-ului in primul an de activitate, lucru care ne-a reusit. Preluarea BauMax a fost un salt urias pentru noi, mai ales din punct de vedere operational. Am sarit de la 2 magazine proprii, la peste 15 unitati, iar finalizarea procesului de rebranding al magazinelor BauMax in spatii Leroy Merlin a fost o consolidare a activitatii companiei in Romania”, a declarat Frederic Lamy, francezul care conduce operatiunile Leroy Merlin in Romania.
Conform calculelor wall-street.ro, business-ul Leroy Merlin rezultat doar in urma preluarii BauMax ar aduce in buzunarele francezilor peste 350 de milioane de euro pana la finalul acestui an (117 mil. euro au fost afacerile BauMax in 2013 – n.red.), fara a lua in calcul activitatea celor trei spatii proprii pe care retailerul le detine la nivel local – magazinele din Chitila, Bragadiru sau Electroputere Craiova.
In cadrul unei intalniri restranse cu presa, Frederic Lamy, directorul general Leroy Merlin in Romania, sustine ca in primavara anului viitor, business-ul grupului francez va intra pe profit si la nivel local, acest lucru fiind posibil datorita dezvoltarii operationale.
“Obiectivul nostru a fost acela de a dubla rulajul BauMax in anul 2015 si am reusit aceasta performanta, iar pana la finele acestui an vom tripla valoarea din urma cu trei ani. Progresul business-ului va fi de doi cifre si de peste doua ori mai mult decat creste piata. Mai mult, la inceputul anului 2017 vom intra pe profit”, a declarat Frederic Lamy, raspunzand unei intrebari adresate de jurnalistul wall-street.ro.
Cu afaceri care pana la finalul acestui an ar urma sa depaseasca pragul de 400 de milioane de euro, Leroy Merlin planuieste ca in cel mult doi ani rulajul companiei sa depaseasca pragul de jumatate de miliard de euro, dar si sa deschida noi magazine in Romania – pe lista fiind un spatiu comercial in Oradea, dar si dublarea spatiilor comerciale din Capitala, regiunea care aduce cele mai mari venituri pentru companie.
“Pragul de jumatate de miliard de euro, ceea ce ar reprezenta exclusiv vanzarile de solutii DIY, ar urma sa fie atins in urmatorii doi ani. Imbunatatirea rezultatelor va veni si ca urmare a planului de a deschide noi magazine la nivel local, iar tinta este ca in urmatorii ani sa inauguram cel mult 5 noi unitati. (…) Vizam cu precadere extinderea operatiunilor in tara, cu un nou magazin in Oradea, precum si dublarea numarului de magazine din Bucuresti, la sase unitati”, a declarat Frederic Lamy, care se asteapta ca economia Romaniei sa creasca, si odata cu ea si piata de bricolaj.
“Sunt 200% sigur ca Leroy Merlin va avea un rol extrem de important la nivel local”, a mai adaugat Lamy.
Intrebat despre zonele pe care le vizeaza pentru deschiderea de noi magazine in Bucuresti, seful Leroy Merlin spune ca se uita cu atentie la noi posibile dezvoltari in zonele de Est, Nord si Vest. “In trei ani vrem sa dublam numarul magazinelor din Bucuresti”, a mai spus Lamy.
Parte a planului de expansiune la nivel local este reprezentat si de extinderea canalelor de vanzare, iar dupa cum insusi seful operatiunilor Leroy Merlin o descrie drept a treia faza de dezvoltare – intrarea pe segmentul vanzarilor online va fi o noua provocare pentru companie.
“Ne uitam la romani cum utilizeaza Internetul, tehnologia si smartphone-ul. Romania este una dintre cele mai avansate tari din acest punctul acesta de vedere si care adopta foarte repede aceste tehnologii. Momentan ne focalizam pe planul de a deschide noi locatii, dar ne uitam cu atentie la online. Vom aborda pas cu pas acest fenomen, asta deoarece trebuie cantariti foarte bine pasii pe care urmeaza sa ii facem in aceasta directie. Investitiile in online sunt foarte mari. (…) Vom dezvolta o platforma online de vanzari si vom incepe investitiile in acest sector incepand cu anul viitor. (…) Nu avem de ales. Internetul nu este o optiune. Este realitatea de zi cu zi”, a mai adaugat Lamy.
Seful operatiunilor locale Leroy Merlin sustine ca in prezent exista platforma de vanzari online functionala pe patru piete din Europa.
“Realizam comert online in Franta, Spania, Italia, dar si pe piata din Polonia. In Franta, vanzarile sunt foarte mici – sub 5% din total. Piata din Franta este mai slaba decat potentialul pe care il are Romania. Internetul este foarte dezvoltat in Romania, dar eCommerce-ul are inca foarte mult de recuperat”, a precizat Lamy.
Dedeman ramane in continuare cel mai mare retailer de bricolaj, compania detinuta de fratii Dragos si Adrian Paval reusind ca la finalul anului trecut sa se apropie de pragul de 1 miliard de euro in afaceri. Pe piata locala de profil, estimata la o valoare cuprinsa intre 2 si 3 miliarde de euro, mai activeaza nume precum Arabesque, Praktiker, Kingfisher, Hornbach sau Ambient.
sursa: wall-street.ro