IN CONSTRUCTIE Cum a evoluat piata de ferestre termoizolante in 2010?

Ferestrele termoizolante – sau „termopanele” – au cunoscut pe piata romaneasca o dezvoltare vertiginoasa incepand cu anul 2000. Desi criza care a afectat sectorul imobiliar si-a pus amprenta si asupra producatorilor de tamplarie termoizolanta, acestia cauta in permanenta solutii pentru a se mentine la un nivel ridicat pe piata romaneasca. Anul trecut a marcat, fata de 2009, o scadere a volumului de lucrari de aproximativ 10% pentru jucatorii din piata ferestrelor de termopan, potrivit directorului executiv al Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), inginerul Harilaus Kilaiditis. In 2009, situatia a fost oarecum mai buna datorita finalizarii lucrarilor incepute in 2008, ultimul an al boom-ului din constructii.  

Dificultatile financiare au gasit piata romaneasca de tamplarie termoizolanta cu un surplus de producatori fata de nivelul redus al cererii. Acest lucru genereaza  o avalansa de produse inferioare calitativ, la preturi de dumping si in conditii de productie neconforme, in opinia lui Alexandru Oancea,  Marketing Manager VEKA Romania. Iar asta conduce la pierderi financiare atat pentru beneficiarii finali, cat si pentru producatorii de tamplarie, creand nu numai pierderi financiare, cat si de imagine.

“Tuturor acestor compromisuri VEKA a incercat sa nu le raspunda decat prin incercarea de crestere a constientizarii nevoii de calitate, de siguranta si de durabilitate a produsului final. Astfel, am desfasurat o campanie nationala de educare asupra beneficiilor pe termen lung ale ferestrelor de clasa A in special si ale produselor si solutiilor de calitate superioara in general. Aceasta campanie a pornit avand un varf de lance in site-ul web www.fereastraveka.ro, primul site romanesc de educare a cumparatorului final de tamplarie din PVC”, a precizat pentru titirez.ro, Alexandru Oancea,  Marketing Manager VEKA Romania.

Cumparatorul, tot mai orientat spre calitate

Privit la nivelul intregii piete de tamplarie termoizolanta, anul 2010 a inregistrat evolutii similare anului anterior mentinandu-se la nivele comparabile anilor 2005-2006. „Din punct de vedere al structurii vanzarilor putem insa constata cu bucurie o modificare fundamentala – ponderea sistemelor de ferestre cu capacitati de izolare termica superioara a crescut in mod vizibil in detrimentul ferestrelor simple si ieftine“, mai spune Alexandru Oancea. Astfel, la nivelul vanzarilor de profile VEKA, s-a constatat anul trecut o dublare a livrarilor de sisteme hexacamerale, excelente izolatoare termic si s-a putut observa o inversare de pondere a solutiilor din gama medie, cu 5 camere interioare de izolare, comparativ cu solutiile tricamerale. „Acesti indicatori ne arata ca utilizatorul final devine mult mai constient in alegere, plasand piata ferestrelor pe un trend ascendent atunci cand vorbim de calitate sau izolare termica“ declara marketing managerul VEKA Romania.   

Optimism pentru 2011

Chiar daca 2011 se anunta un an destul de dificil pentru sectorul tamplariei termoizolante, reprezentantii VEKA Romania isi pastreaza optimismul. „Odata  cu trecerea de jumatatea anului ne asteptam la o reluare sustinuta a cresterii, urmand ca la final de an sa inregistram o crestere evidenta comparativ cu vanzarile anului trecut. Pentru a atinge acest obiectiv ne pregatim sa crestem calitatea sistemelor oferite odata cu introducerea unui nou sistem hexacameral, dar si sa intarim cota profilelor pentacamerale. Mai mult decat atat, intentionam sa diversificam gama sistemelor destinate productiei de usi si ferestre culisante, tot mai cerute si pe piata romaneasca”, mai adauga Alexandru Oancea.

Contul meu Anunt nou