Bulevardul Theodor Pallady si in general zona de est au devenit din ce in ce mai interesante pentru dezvoltatorii imobiliari, care au achizitionat in ultimul an loturi mari de teren in zona pentru dezvoltari de retail si rezidential, cea mai noua tranzactie fiind cea pentru al doilea magazin IKEA din Romania. Cum va arata zona in 5 ani?
Fiind una dintre cele mai ieftine zone din Capitala ca preturi ale terenurilor, dar si in care exista o serie de platforme industriale ce pot genera terenuri de dimensiuni mari, estul Capitalei a atras in ultimii ani interesul mai multor retaileri si dezvoltatori mari in special pe segmentele de retail si rezidential. Astfel, doar in ultimul an, potrivit datelor Colliers s-au vandut terenuride 20 de ha pentru rezidential ce permit constructia a 10.000 de unitati. De asemenea, Dedeman a deschis recent un magazin pe Th. Pallady, iar IKEA a cumparat aici terenul pentru al doilea magazin din Romania. Zona este atractiva si pentru alti retaileri, spre exemplu fostul magazin Obi din Pallady este de interes pentru compania Praktiker, Omer Susli, declarand recent ca ia in calcul un magazin pe fosta locatie OBI. Zona comerciala din Th. Pallady a inceput sa se dezvolte de ani, existand deja multe magazine ale unor branduri importante cum ar fi Decathlon, Arabesque, Auchan.
„Zona de est a ramas una dintre cele mai ieftine zone ale Bucurestiului. Cu toate ca exista acces facil spre centrul orasului cu ajutorului metroului, se pot achizitiona terenuri si la 50-60 euro/mp. Ceea ce avand in vedere amplasarea si distanta fata de centru este un pret mai mult decat rezonabil. Pe fondul ofertelor disponibile in piata terenurile de peste un hectar uneori pot fi achizitionate la un pret similar cu pretul pe metru patrat din Balotesti sau Moara Vlasiei, ceea ce nu este normal pentru o capitala europeana. Evident nu discutam de terenurile cu deschidere directa pe bulevard”, a spus Andrei Botis, managing partner la NAI Global Romania.
Oficialii Colliers considera ca venirea Dedeman si Ikea pe Th. Pallady vor creste si apetitul altor retaileri pentru aceasta zona. "In privinta zonei comerciale, aceasta cu siguranta va creste. Venirea Dedeman si Ikea vor contribui semnificativ la cresterea traficului si a atractivitatii zonei comerciale de pe Theodor Pallady si vor determina si pe alti operatori sa caute o locatie aici. Pe celelalte segmente, zona se va dezvolta pe termen mediu daca dezvoltatorii isi vor duce la bun sfarsit proiectele planificate pe terenurile recent achizitionate si se vor creea comunitati rezidentiale care sa o populeze", a declarat Sinziana Oprea.
Si reprezentantul DTZ vede o efervescenta ridicata in zona pe rezidential si retail. “Pe termen mediu vom asista la noi dezvoltari si la aparitia unor noi jucatori in zona, atat din sectorul rezidential cat si din retail, unde compania noastra poarta discutii active”, spune Flavius Pop.
Zona de est are insa potential si pe birouri, avand in vedere infrastructura, dar si aglomerarea din zonele deja consacrate. "Pe fondul dezvoltarilor noi dar si datorita infrastructurii de transport zona de est va cunoaste dezvoltari noi si pe segmentul de birouri deoarece in zonele consacrate birourilor pretul de tranzactionare al terenului a crescut considerabil, iar ofera este limitata. In urmatorii 5 ani zona de est poate deveni un important hub the birouri", a adaugat Andrei Botis.
Sursa: wall-street.ro