Sigur, nu trebuie sa fii neaparat un specialist in publicitate pentru a pune un anunt imobiliar pe internet, insa o promovare coerenta iti va aduce mai multi clienti, o tranzactie mai rapida si un pret mai bun in final.
Ca sa iti dai seama exact cum arata un anunt imobiliar de succes, incepe prin a te pune in "papucii" cumparatorului tau ideal. Intra pe un portal imobiliar popular precum Titirez.ro si fa cateva interogari in care s-ar incadra proprietatea ta. Uita-te prin lista de anunturi si vezi ce oferte iti atrag atentia suficient de mult pentru a iti dori sa le vezi. Parcurge anunturile de interes si alege-le pe cele mai bune. In acest fel, iti vei da seama exact cum gandesc potentialii tai clienti.
Care sunt caracteristicile unui anunt imobiliar care "vinde"?
Pe portalul Titirez.ro au fost promovate de-a lungul timpului, sute de mii de proprietati. Am analizat datele pe care le-am acumulat in timp, pentru a putea sa iti prezentam portretul robot al anuntului imobiliar care vinde garantat:
Titlul anuntului reprezinta eticheta sau brandul proprietatii tale. Fireste, vrei ca acesta sa fie cat mai original si memorabil. Ai la dispozitie maxim 1 secunda pentru a te diferentia de celelalte oferte din lista, asa ca profita de acest timp pentru a atrage cat mai multi clienti.
Incearca sa surprinzi punctul forte al proprietatii tale intr-un mod cat mai simplu si clar. Daca vinzi o vila cu o curte frumoasa, mizeaza pe asta. Mentioneaza explicit zona in care se afla oferta, pentru ca pentru majoritatea cumparatorilor acesta este criteriul principal in cautare. Daca pretul este atractiv pentru ca vrei sa vinzi repede, subliniaza acest lucru. Care titlu ti se pare mai ofertant?
SUPER OFERTA-Vila cocheta de vanzare in zona Baneasa - Zoo, curte superba
vs
Vanzare vila 5 camere zona Baneasa
Acesta este, probabil, cel mai important aspect care face diferenta intre o proprietate care se vinde repede si la pret peste nivelul pietei si una care sta multe luni pe portalurile de promovare.
Nu exista nici un dubiu in aceasta privinta: un anunt imobiliar cu fotografii profesioniste atrage cu pana la 400% mai multe accesari fata de unul cu fotografii de slaba calitate. Mai mult decat atat, un set complet si exhaustiv de fotografii permite clientilor sa isi faca o idee clara despre proprietate, scazand drastic vizionarile irelevante. Costul fotografiilor de calitate trebuie vazut ca o investitie, fiind cu siguranta recuperat la vanzare.
Un video profesionist este un atu suplimentar care te va diferentia clar in piata, aratand in cel mai bun mod posibil proprietatea. Chiar daca este un cost suplimentar, acesta este de asemenea justificat. Daca video-ul inca este un bonus binevenit, fotografiile bune sunt obligatorii.
Care ar fi proprietatea pe care ai vrea sa o vezi dintre cele de mai jos?
Orice portal imobiliar solicita la incarcarea anuntului mai multe detalii despre proprietate: suprafata utila, etaj, an de constructie etc. Chiar daca poate parea plictisitoare, completarea minutioasa a tutuor detaliilor este esentiala pentru vizibilitatea ofertei tale.
Majoritatea cumparatorilor nu folosesc multe criterii de filtrare a ofertelor pe langa tipul tranzactiei si amplasare. Cu toate acestea, un procent considerabil filtreaza rezultatele dupa criterii foarte precise, pentru ca stiu exact ce cauta. Acestia sunt si clientii pe care ti-i doresti, pentru ca acestia vor lua hotararea finala mai repede, cu risc mic de razgandire.
Toate filtrele de pe Titirez.ro, sau orice alt portal imobiliar, functioneaza pe baza acelor detalii pe care le introduci la incarcarea anuntului. Daca lasi un camp necompletat, oferta ta nu va intra in vizorul celor pentru care acel criteriu conteaza. Completeaza, asadar, toate campurile din formularul de incarcare si vei avea acces la mult mai multi clienti.
Aici vorbim despre textul de prezentare care va convinge o persoana care a dat click pe anuntul tau sa te contacteze pentru o vizionare. Dincolo de fotografii si detaliile de baza pe care le completezi, descrierea detaliata a proprietatii iti permite sa ilustrezi toate avantajele ofertei tale. Vorbeste despre orientarea camerelor, grad de insorire, finisaje, mobilier daca e cazul. Incearca sa porti cititorul printr-o calatorie prin fiecare incapere si puncteaza principalele beneficii.
Gandeste-te la aspectele pe care le lauda musafirii care iti trec pragul, acestea vor fi elementele care vor atrage cel mai mult la o prima "lectura".
Evita anunturile seci specifice vremurilor in care fiecare cuvant era taxat la ziar. Pe un portal imobiliar poti scrie cat doresti, fara costuri suplimentare, insa ai grija sa nu publici un roman. 2-3 paragrafe de text coerent si fara greseli gramaticale/ortografice sunt mai mult decat suficiente!
Credeai ca daca ai un titlu atractiv, fotografii de calitate si ai completat minutios toate campurile din formular, s-a incheiat procesul de promovare? Acesta abia acum incepe!
Ai intrat deja pe Titirez.ro si ai vazut cate oferte concureaza cu a ta. Daca ne referim la orase mari, in orice moment exista minim cateva zeci de oferte in piata similare. De aceea este important sa ramai mereu in atentia cumparatorilor.
Pe un portal imobiliar, ofertele sunt afisate sub forma de lista, conform unui algoritm care ia in calcul calitatea anuntului si data cand a fost postat. In plus, exista posibilitati de promovare suplimentara prin care un anunt anume sa ramana intotdeauna in topul listelor, indiferent de vechime. Oricat de bine ar fi prezentata oferta ta, va ajunge din ce in ce mai jos daca aceasta se invecheste si intre timp apar alte oferte similare.
Promovarea de tip Premium devine esentiala pe un portal imobiliar mare precum Titirez.ro, cu zeci de mii de oferte active. Un anunt imobiliar Premium va fi mereu in primele pagini de rezultate, indiferent de vechimea acestuia. Principiul "dau un ban, dar stau in fata" chiar este important in imobiliare. Opteaza asadar pentru formule de promovare care ofera mai mult decat publicarea standard, daca vrei sa ai un anunt vizibil dincolo de primele 1-2 zile.