Culmea dezvoltarii imobiliare: Moldova are cele mai multe malluri si cea mai saraca populatie

Zona de nord-est a ţării dispune de cea mai mare suprafaţă de retail modern din ţară, excluzând Bucureştiul, cu toate că puterea de cumpărare din această regiune este cea mai mică din ţară, conform unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară DTZ Echinox pe 28 de oraşe din România.

În nord-estul ţării au fost identificate spaţii de retail modern în suprafaţă totală de 423.000 mp, în contextul în care populaţia din această regiune are o putere de cumpărare cu circa 10% sub media ţării, conform calculelor DTZ Echinox. Această zonă este singura care are proiecte moderne de retail în fiecare reşedinţă de judeţ. Şi aparent, singurul argument al investitorilor imobiliari care au construit aici este faptul că în acestă regiune numărul total al locuitorilor este cel mai ridicat.

Pe de altă parte, Slatina şi Târgovişte sunt oraşele reşedinţă de judeţ cu cea mai mare putere de cumpărare care nu sunt deservite de un centru comercial modern.

Cluj-Napoca, Timişoara şi Sibiu sunt oraşele în care populaţia are cea mai mare putere de cumpărare din România, aproximativ 30% peste media naţională. De altfel, în jumătate din cele 28 de oraşe analizate locuitorii au o putere de cumpărare peste media României.

Cu excepţia zonei de Nord-est, toate celelalte şase regiuni de dezvoltare analizate au cel puţin o reşedinţă de judeţ neacoperită de malluri (S-E: Tulcea; S-V: Slatina; V: Reşiţa). Regiunea Centrală şi cea de N-V au câte două capitale de judeţ fără retail modern (Miercurea Ciuc şi Sfântu Gheorghe, respectiv Bistriţa şi Zalău).

Zona cu cele mai multe municipii de judeţ fără spaţii de retail modern este Sudul, unde Târgovişte, Slobozia, Călăraşi, Giurgiu şi Alexandria sunt neacoperite.

În ceea ce priveşte densitatea spaţiilor moderne de retail la mia de locuitori, regiunea de S-E înregistrează cea mai ridicată valoare – 146 mp, în timp ce regiunea de S-V înregistrează cea mai scăzuta valoare – 59 mp.  

Pe segmentul unităţilor de tip hipermarket, grupul german Kaufland deţine cea mai extinsă reţea – 94 de unităţi. Retailerul german deţine cel mai ridicat număr de unităţi în regiunile de N-E şi Centru. Pe segmentul unităţilor de tip DIY, Dedeman, cu 37 de unităţi, este cel mai mare operator. Retailerul deţine cele mai multe unităţi în regiunea de N-E. Pe segmentul fashion, cel mai mare retailer este grupul spaniol Inditex, cu o reţea de 72 de magazine. Cele mai multe magazine operate de Inditex se regăsesc în regiunea de N-E.

Sursa: capital.ro

Contul meu Anunt nou