Pista aeroportului Baneasa se ridica la standardele internationale, insa terminalul si cele 3 cladiri administrative vor fi remodernizate. Scopul lucrarilor nu este de crea un aeroport cu un flux comparabil cu Otopeni, ci de a prelua o parte din traficul aerian, conform Agerpress.
Proiectul ar putea fi gata in 2 ani, insa licitatiile nu au inceput inca. Astfel, termenul de 2 ani este unul relativ, care depinde in mare masura de lipsa de contestatii si de buna desfasurare a lucrarilor de constructie.
Daca, in trecut, aeroportul Baneasa avea un trafic de peste 2,5 milioane de calatori, in prezent nu se pot absorbi mai mult de 300,000 de calatori anual, in conditii business. De altfel, aeroportul Baneasa este deschis in prezent doar zborurilor private si business.
Avand in vedere amplasarea aeroportului intr-o zona bine conectata la centrele business din nordul Capitalei, Baneasa va fi un punct ideal de plecare pentru zboruri comerciale business class sau pentru chartere, nicidecum pentru curse low cost. Costurile de operare pentru un aeroport mic vor fi mult prea mari pentru a fi rentabile cursele comerciale de masa.
Aceste lucrari de modernizare si termenul de finalizare se leaga de Campionatul European de Fotbal din 2020, pentru care Romania va fi gazda. Obiectivul oficial al autoritatilor este ca pana in 31 decembrie 2019, aeroportul Baneasa sa fie functional si sa poata deservi 300 de pasageri/ora. In aceasta strategie intra si lansarea noii linii de metrou catre aeroportul Otopeni.
In martie 2012, aeroportul Baneasa a fost inchis datorita poluarii fonice accentuate, zona fiind una bine dezvoltata din punct de vedere rezidential. De atunci, pista din Baneasa a fost folosita exclusiv pentru zboruri private si pentru curse clasa Business.