Ce fel de spatii de birouri cauta sa inchirieze companiile?
Mai bine de jumatate din firmele medii vor sa inchirieze spatii de birouri cu bugete de sub 11 euro pentru un metru patrat. Chiriasii considera in continuare mai atractive vilele, datorita pretului mai mic, dar si a conditiilor contractuale mai flexibile. Esop: Piata spatiilor de birouri a crescut cu 27%, in primele trei luni ale anului. Tot mai multe companii medii cauta sa inchirieze spatii de birouri cu bugete de sub 11 euro pe metru patrat, iar proprietarii trebuie sa tina cont de acest lucru, potrivit unei analize realizate de compania de consultanta Esop Consulting. "Se observa o crestere a volumului de cereri din partea unor clienti care au bugete sub 11 euro/mp. Din volumul total de cereri venite de la companiile medii (care au intre 10 si 120 de angajati - n.r.), peste 50% sunt pentru sedii cu chirii sub 11 euro/mp, iar proprietarii de centre de afaceri sau de vile destinate companiilor medii trebuie sa tina cont de aceasta realitate", se arata in comunicatul Esop. Fata de anii trecuti, compania de consultanta remarca o crestere semnificativa a volumului de spatii solicitate de clientii cu bugete sub 11 euro pe metru patrat. Astfel, cererea de spatii de birouri pe segmentul de sub 11 euro pe metru patrat din primele trei luni al lui 2012 este egal cu jumatate din cererea pe intreg anul 2009. Curierul National
2,7 milioane de lei, aruncati pe fereastra. Strazile Capitalei, pline de gropi, la cateva luni de la ultimele reparatii
Banii din taxe si impozite platiti de bucuresteni se duc pea pa sambetei. Desi toamna trecuta s-a reparat carosabilul, acum gropile au revenit pe strazile Capitalei. Edilii au o explicatie pentru aparitia gaurilor de pe carosabil, insa, ca de fiecare data, rezolvarea va fi facuta tot cu banii bucurestenilor. Pe Prelungirea Ghencea, ultimele reparatii s-au facut in toamna trecuta, insa, dupa cateva luni de la ultima plombare, dupa topirea zapezilor, au inceput sa apara primele gropi. Prima gaura din carosabil este la intersectia dintre Prelungirea Ghencea si strada Brasov, in apropierea liniilor de tramvai. Cei mai multi soferi care vin dinspre marginea orasului iau groapa in plin. Probleme au si cei care traverseaza liniile de tramvai, in zona carora asfaltul este denivelat. Pe sensul de intrare in oras, la intersectia cu Aleea Ghencea, sunt alte doua gropi, chiar dupa trecerea de pietoni, la fel si inainte de intersectia cu strada Brasov. B365.ro
Topul celor mai mari proiecte imobiliare in constructie
Santierele active sunt tot mai rare in peisajul imobiliar al Bucurestiului, pe o piata plina de dezvoltatori intrati in incapacitate de plata si lucrari de constructii abandonate. Putinele proiecte in derulare promit insa redesenarea centrului economic al tarii. La nivelul anului 2010, dupa ce criza se instalase in Romania, in Bucuresti erau abandonate peste 80 de santiere, dintre care 36 erau lucrari mari si foarte mari. Numarul lor a ramas constant, dar intre timp dezvoltatorii care se ocupau de aceste proiecte au intrat pe rand in insolventa sau in faliment. Anul trecut, in acest sector au fost inregistrate de doua ori mai multe cazuri de insolventa decat la sfarsitul lui 2008, cand au fost semnalate 1.666 de astfel de situatii, conform Coface. Intr-un asemenea climat mai au activitate doar investitorii care au reusit sa isi asigure necesarul financiar pentru derularea proiectelor programate. Cele mai mari cinci santiere din Bucuresti si imprejurimi presupun investitii majore, care ajung la aproape un miliard si jumatate de euro. Cu exceptia lui Dumitru Bucsaru, singurul investitor roman cuprins in top care isi bazeaza noua faza a proiectului Green City pe sursele financiare proprii, restul proiectelor sunt dezvoltate de companii cu capital strain, care au negociat cu bancile obtinerea unor linii de credit inca dinainte de criza. Capital
Taxiul viitorului. Nissan va produce un model High-Tech pentru New York
Nissan a castigat licitatia pentru proiectul "Taxiul Viitorului" din New York. Modelul NV200 a intrat deja in productie, iar primele taxiuri vor ajunge pe strazile metropolei in 2013. Noul model are un motor de 2 litri si un spatiu suficient pentru patru persoane si un portbagaj urias, suficient pentru patru trollere. NV200 are un plafon transparent, iar pasagerii au la dispozitie mai multe porturi USB pentru a-si incarca gadget-urile. In plus, vor putea sa plateasca contravaloarea calatoriei cu cardul prin sistemul RFID. Taxiul are si un display touchscreen pe care vor fi difuzate programe TV si reclame, iar calatorii vor putea naviga pe internet. Primele taxiuri Nissan vor putea fi vazute pe strazile New York-ului in 2013, iar pana in 2018, toate taxiurile vor fi inlocuite. Daily Business