Patriciu a cerut insolventa magazinelor miniMax
Discounterele lui Dinu Patriciu ingroasa randurile insolventilor. Reteaua de magazine miniMax Discount, in curs de rebranduire in Macro, si-a cerut insolventa, conform unui anunt de pe Tribunalul Ilfov. Primul termen stabilit de instanta pentru analizarea acestei solicitari este 19 iunie. La Tribunalul Bucuresti sunt peste 20 de dosare in care fosti parteneri de afaceri si furnizori vor sa-si recupereze datoriile in instanta. Printre ei si Dorna Lactate, Cafea Fortuna, Dr. Oetker sau Romaqua Group (Borsec). Discounterul - cu o retea de 44 de magazine -, a incheiat 2010 cu pierderi de 14,5 mil. lei (3,5 mil. euro) la o cifra de afaceri de 277 mil. lei (66 mil. euro), potrivit datelor raportate la Ministerului de Finante. Datoriile retailerului ajung la 127 mil. lei (29,3 mil. euro). Bank News
Autostrada ca aceasta nici nemtii nu au
Capital ofera doar cateva imagini a unei portiuni de autostrada pe care pana si nemtii probabil ca si-ar dori-o. Proiectul face parte dintr-un upgrade a ceea ce australienii numesc Autostrada Pacificului. Practic, ce vedeti in continuare este un bypass al orasului Ballina, care este un oraa situat la 700 de km de Sydney. Australia nu este numai tara care are autostrazi de acest gen, dar este si locul in care se afla si cea mai lunga autostradă din lume: 14.500 de km. Capital
Exista peste 250.000 de euro pe zi pentru salubrizarea Bucurestiului, dar trotuarele nu sunt curatate de gheata
Presedintele Comisiei pentru Administratia Publica, Vasile Gherasim, a declarat ca motivatia ca nu exista utilaje pentru curatarea stradutelor dintre blocuri si a trotuarelor este inadmisibila pentru ca, in Bucuresti, sunt alocate 12 miliarde de lei vechi pe zi (285.000 euro). “Sunt 3 miliarde de lei vechi pe zi pentru salubritate numai in sectorul 1; dar sa calculam o medie de 2 miliarde de lei vechi pe zi la 6 sectoare, deci exista 12 miliarde de lei vechi pe zi pentru salubritate; cred ca e la nivelul unui oras mare din Europa”, a spus Gherasim joi, la TVR Info. B365.ro
Pe frontul de retail: De ce pierd investitorii romani batalia cu strainii
Piata de retail din Romania s-a dovedit un teren propice pentru companii internationale ca Billa, Carrefour, Lidl, Mega Image, in timp ce investitorii autohtoni care si-au incercat puterile in acest domeniu fie au fost "inghititi" de numele mari, fie au capotat, dintr-un motiv sau altul. Expertul in retail Ciprian Moga a aratat ca exista mai multe exemple de afaceri romanesti de retail care au esuat sau au rezultate precare. "Majoritatea acestor afaceri s-au dezvoltat in perioada de crestere economica si intreprinzatorii din spatele lor au fost foarte buni la cucerirea de piete si la dezvoltare. Au ocupat rapid locatii si au luat 'crema' pietelor aflate pe varf de val", a mentionat Moga. Dar in momentul in care piata de retail s-a comprimat, toate magazinele din tara au avut nevoie de avantaje concurentiale, de diferentiere, serviciu client de calitate, promotii si preturi competitive. "Competentele necesare pentru aceste afaceri au fost altele: vanzare si achizitii. Aici comerciantii romani sunt inca precari, iar cei care inca mai rezista incearca sa si le dezvolte rapid", a explicat expertul in retail. Daily Business